Enhetschef Bemanningsenheten

Mora kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mora, Orsa, Rättvik, Älvdalen, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mora kommun, Socialförvaltningen i Mora

Mora i hjärtat av Dalarna! Kommunen har cirka 1600 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.

Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare med en budget på ca 450 miljoner. Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter.

Välkommen med din ansökan till oss!



Publiceringsdatum
2017-09-12

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen i Mora är i ett utvecklingsskede där samarbetet med våra chefer är viktigt, för att säkerställa en kostnadseffektiv verksamhet av god kvalitét. Våra chefer är värdefulla ambassadörer i vårt uppdrag som arbetsgivare.

Vi söker därför dig som vill vara delaktig i utvecklingen av bemanningsarbetet på socialförvaltningen.

Bemanningsenheten är en central funktion för bokning av vikarier inom socialförvaltningens verksamheter efter beställningar. Bemanningsenheten ska samverka med verksamheterna för att effektivisera vikarieanskaffningen och verka för en god hushållning av de personella resurserna. Kontinuitet och kompetens är viktigt.

Som enhetschefen har du ansvar för budget, personal, arbetsmiljö och utveckling enligt uppdragsbeskrivning för enhetschefer på socialförvaltningen. Bemanningsenheten består av tre bemanningsplanerare och drygt 50 pooltjänstgörande undersköterskor. Enheten bokar även på timavlönade vikarier och personal med högre sysselsättningsgrad.




Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning. Personal- och Arbetslivsprogram är att föredra men arbetsgivaren bedömer likvärdig kunskapsnivå. Du har goda kunskaper om arbetsrättslig lagstiftning och inom verksamhetsområdet personal och bemanning.

Du bör ha kunskaper om ekonomi som är relevant för befattningen. Körkort för bil är ett krav. Ledarskapsutbildning är meriterande

Vi söker dig som genom ett positivt förhållningssätt har helhetssyn och tar initiativ till utveckling. Du skapar förtroende och goda relationer såväl internt som externt. Du trivs med utmaningar och har förmåga att ha många saker igång samtidigt.

Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, samt har datafärdigheter relevanta för befattningen.

Du har erfarenhet av verksamhetsområdet för personal och bemanning samt att leda verksamhet. Tidigare erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer är meriterande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-08
Ange följande referens när du ansöker: A713525
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Blomstedt 0250-264 25
Linda Hjalmarsson 0250-265 11
Märit Lisell Gullberg 0250-264 56
Mari Nyman 0250-268 26

Företag
Mora kommun, Socialförvaltningen

Adress
Mora kommun, Socialförvaltningen
Dalagatan 2
79280 Mora

Kontorsadress
Dalagatan 2 79280 Mora

Jobbnummer
3692477

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mora kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mora kommun, Socialförvaltningen: