Enhetschef, Avdelningen boende och korttid

Halmstads kommun, Avdelningen Boende och Korttid, Socialförvaltn / Sjukvårdschefsjobb / Halmstad
2017-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef, Avdelningen boende och korttid" (publicerad 2020-05-19) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Avdelningen Boende och Korttid, Socialförvaltn i Halmstad

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.

Avdelningen för boende och korttid arbetar med:
• bostad med särskild service för personer med funktionsnedsättning
• avlastning för anhöriga i form av korttidsvistelse

Inom avdelningen finns också korttidstillsyn för skolungdom, ledsagarservice för unga och mötesplats Bojen.


Publiceringsdatum
2017-01-11

Arbetsuppgifter
Avdelningen för boende och korttid

Dina huvudsakliga uppgifter är att leda, organisera, utveckla och kvalitetssäkra verksamheten på tre gruppbostäder utifrån gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och ramar. I tjänsten ingår personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för verksamhetsområdet. Chefberedskap ingår i uppdraget, två veckor per år.

Som enhetschef driver du tillsammans med avdelningschef och dina kollegor utvecklingen av arbetet inom avdelningen. För att lyckas med ditt uppdrag behöver du vara nyfiken, modig och våga prova nya lösningar. Du bidrar aktivt till en lärande organisation där både medarbetare och verksamheter utvecklas i takt med omvärldens förändringar och följer forskning och utveckling inom området. Du arbetar engagerat och uthålligt för att nå målupplevelse, kvalitet och effektivitet i våra verksamheter och har en god ekonomisk medvetenhet i de beslut som fattas. Tillsammans med andra utvecklar du samarbeten för att nå ännu längre.

Vi erbjuder dig ett utmanande och omväxlande arbete med kunniga och erfarna kollegor och medarbetare.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen från sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av funktionshinderområdet är meriterande, samt erfarenhet av tidigare ledningsarbete. Ett krav är att du har ett tydligt intresse och engagemang i funktionshinderområdet.

Som person är du trygg i ditt ledarskap, drivande och målinriktad. Du arbetar långsiktigt, strategiskt och utifrån ett helhetsperspektiv.

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings-och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-02-15 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-25
Ange följande referens när du ansöker: 4-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Langemark, avdelningschef 035-13 79 46

Företag
Halmstads kommun, Avdelningen Boende och Korttid, Socialförvaltn

Adress
Halmstads kommun, Avdelningen Boende och Korttid, Socialförvaltn
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
3254593

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Avdelningen Boende och Korttid, Socialförvaltn

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Avdelningen Boende och Korttid, Socialförvaltn: