Enhetschef Arkiv och Diarium
Experis Sverige / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Gävle,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker,
Tierp eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård till alla som bor eller vistas i Gästrikland och Hälsingland. Hälso- och sjukvården består av fyra divisioner med verksamhet i hela länet. Landstinget har omkring 7 300 medarbetare och omsätter ca 6,9 miljarder kronor. Länet omfattar två landskap, tio kommuner och sammanlagt bor här omkring 275 000 invånare.
En stor del av landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, inköp, HR, utbildning, utveckling, IT, fastighet samt information och kommunikation. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner/förvaltningar.
Publiceringsdatum2012-12-15Dina arbetsuppgifterInom Landstinget Gävleborgs administrativa organisation finner du avdelningen för Information och Kommunikation (IK). Avdelningen består av två enheter varav den ena, Arkiv och Diarium, svarar för verksamheterna inom Diarium, Landstingsarkiv och Journalarkiv samt landstingets ärendekoordinatorfunktion. Enhetens arbetsplatser finns i Gävle, Bollnäs och Hudiksvall vilket innebär att resor inom länet ingår som en naturlig del av tjänsten.
Som enhetschef ansvarar du för enhetens verksamhet, kvalitet, personal, ekonomiskt resultat och utveckling. Du leder och utvecklar verksamheten ur ett helhetsperspektiv.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
• verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning
• kvalitets-, produktivitets- och effektivitetsutveckling
• bemanning och rekrytering
• personalens utbildning och kompetens
• utvecklings-, planerings- och lönesamtal
• omvärldsbevakning
• att skapa en positiv och utvecklande miljö för medarbetarna
Vem är du?
Vi söker dig som har universitets/högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller motsvarande utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig.
Du har tidigare chefserfarenhet eller annan jämförbar ledarerfarenhet, med förmåga att skapa engagemang och ett positivt arbetsklimat. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god förståelse och ett stort intresse för arbetsprocesser i en politiskt styrd organisation.
Som person är du initiativrik och självgående, och har förmågan att anpassa dig till ändrade förutsättningar och omständigheter. Du besitter en god pedagogisk förmåga och har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika grupper.
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Landstinget Gävleborg med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Victoria Hagnehag, telefon: 026-66 30 27.
Välkommen med din ansökan via experis.se, annonsnr: 859315. Sista ansökningsdag är 6 januari 2013.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVictoria Hagnehag 026-663027
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1418060
Observera att sista ansökningsdag har passerat.