Enhetschef arbetsmarknadsenheten
Kramfors kommun, Bistånds-, arbetsmarknads- och sociala servicef / Administratörsjobb / Kramfors
2010-06-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef arbetsmarknadsenheten" (publicerad 2010-07-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kramfors,
Härnösand,
Mark,
Sollefteå,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kramfors kommun, Bistånds-, arbetsmarknads- och sociala servicef i Kramfors Kramfors kommun med ca 20.000 invånare ligger nästan mitt i Sverige och centralast i Norrland. Från Kramfors når man inom 10 mil 250.000 människor och inom 20 mil ca en halv miljon. Så många når man inte från någon annan plats i Norrland. Dessutom ligger de båda stora norrlandsstäderna Sundsvall och Umeå inom pendlingsavstånd.
Bistånds- arbetsmarknads- och sociala serviceförvaltningen (BAS-förvaltningen) består av tre områden, Äldreomsorg, Funktionsstöd (Fs) och Individ- och familjeomsorg (IFO).
Vi söker nu en Enhetschef för Arbetsmarknadsenheten som är en av tre enheter som ingår i IFO med 13 medarbetare i dagsläget.
Publiceringsdatum2010-06-08ArbetsuppgifterVi står, liksom andra kommuner i riket, inför stora besparingar samtidigt som vi måste utöka verksamheter för att hänga med i den samhälleliga utvecklingen. Arbetsmarknadsenheten söker därför en chef med erfarenhet av omfattande utvecklingsarbete och vana av att arbeta entreprenörsmässigt och resurssnålt. Idag ingår ekonomiskt bistånd i enheten liksom det konkreta coach-arbetet med kund samt ett visst arbete med kvotflyktingar. Målet för verksamheten är att få de som av olika skäl befinner sig i utanförskap och uppbär försörjningsstöd som inkomstkälla - att nå en egen försörjning via ett lönearbete. Uppdraget är att tillsammans med område funktionsstöd och dess dagliga verksamhet utveckla enheten och sysselsättningsmöjligheterna för kunder som har SoL-beslut, LSS-beslut eller som av andra skäl behöver stöd för att hitta en meningsfull sysselsättning. Det kan innebära att de nuvarande arbetsplatserna behöver kartläggas och inventeras, nya behöver utvecklas och formas och några av de befintliga kanske ska avvecklas. Du kommer att ha ansvar för verksamhet, personal och ekonomi enligt fastställda mål och den lagstiftning som gäller.
KvalifikationerLämplig högskoleutbildning, ex personal- och administration, socionom, rehabiliteringsvetenskap eller annan kompetens som arbetsgivaren prövar likvärdig. Dokumenterade erfarenheter ifrån ledning och styrning är meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-06-23
Eftersom Kramfors kommun bedriver att aktivt och målmedvetet arbete för att skapa Hälsofrämjande arbetsplatser; arbetsplatser som kännetecknas av en bra arbetsmiljö, låg sjukfrånvaro, delaktighet, trivsel och arbetsglädje, ser vi det som önskvärt att Du har en livsstil som främjar hälsa och välbefinnande, d v s besitter livsstilskompetens. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Ange löneanspråk och referensummer i ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: Ref.nr 57/2010
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktSusanne Königsson, 0612-80223
Inger Edvinsson, 0612-80235
FöretagKramfors kommun, Bistånds-, arbetsmarknads- och sociala serviceförvaltningen
AdressKramfors kommun, Bistånds-, arbetsmarknads- och sociala serviceförvaltningen
87280 Kramfors
Jobbnummer 671612
Observera att sista ansökningsdag har passerat.