Enhetschef
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Ystad,
Simrishamn,
Trelleborg,
Lund,
Eslöv eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Försäkringskassan söker Enhetschef till avdelningen för sjukförsäkring
Placeringsort: Malmö eller Ystad
Vi som arbetar inom avdelningen för sjukförsäkringen ska bidra till att fler människor återgår till arbetslivet snabbare, ge trygghet och ekonomiskt stöd samt arbeta aktivt för att förebygga sjukskrivning. Tillsammans är vi drygt 4000 medarbetare inom avdelningen. I Skåne Syd är vi ca 150 medarbetare och söker nu 2 enhetschefer för att utöka chefskollektivet till 9 enhetschefer.
Arbetsuppgifter och ansvar.
Som chef i Försäkringskassan leder och styr du utifrån en människosyn som bygger på tilltro, respekt och omtanke och med en helhetssyn på vår verksamhet som bidrar till att skapa värde för våra kunder.
Du utövar ett ledarskap som bidrar till förståelse för uppdraget och som gör att medarbetarna vill, kan och får utföra sitt uppdrag - ett uppdrag som utgår från kundens behov. Därigenom bidrar du också till att öka förtroendet för socialförsäkringen och Försäkringskassan. Som chef ansvarar du för att den statliga arbetsgivarpolitiken och Försäkringskassans personalpolitik tillämpas för medarbetarnas och kundernas bästa. Du ansvarar också för att en hälsofrämjande arbetsmiljö utvecklas.
Som enhetschef är du i huvudsak operativ chef med personalansvar för en grupp medarbetare. Medarbetarna arbetar i team och med Lean. Du ansvarar för att den egna verksamheten bedrivs och utvecklas inom ramen för myndighetens övergripande uppdrag. Du ingår i områdets ledningsgrupp och rapporterar till områdeschefen.
Publiceringsdatum2015-11-13KvalifikationerVi söker dig som
• Har examen från högskola/universitet eller kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har god ledarskapsförmåga
• kan skapa förutsättningar för engagemang, lärande och ständiga förbättringar
• samarbetar effektivt med andra
• främjar en stabil och förtroendeskapande arbetsatmosfär
• främjar nytänkande
• har god erfarenhet av att skapa en hälsofrämjande arbetsmiljö
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av operativt ledarskap
• erfarenheter av liknande chefsuppdrag
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationVi söker 2 Enhetschefer på heltid för tillsvidareanställning. Placeringsort Malmö eller Ystad. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ingvar Stevensson, 010-118 68 68 För frågor om rekryteringsprocessen; HR-specialist Björn Törnqvist, 010-1195675. Fackliga kontaktpersoner är för ST: Johanna Ryderling 010-119 76 22, SACO: Vanja Andersson 010-118 66 10
Så ansöker duVi vill ha din ansökan märkt med diarienummer 055146-2015 senast den 28 november.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2527991
Observera att sista ansökningsdag har passerat.