Enhetschef - Göteborg
Hirely AB / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
2025-06-12
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hirely AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum för sällsynta diagnoser. Vi bedriver verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ligger naturskönt på Lilla Amundön, 1,5 mil söder om Göteborg och ägs av Ågrenska stiftelsen, som är en organisation utan vinstintresse. Ågrenska bedriver korttidsvistelser och daglig verksamhet, familjeverksamhet, vuxenverksamhet, personlig assistans, familjestöd samt kurser och utbildningar.
Publiceringsdatum2025-06-12Om tjänstenVi är ett litet team med enhetschefer som arbetar med personlig assistans på Ågrenska. Vårt kontor är placerat på Lilla Amundön i Hovås, vackert beläget i skärgården strax utanför Göteborg. Du erbjuds ett fritt och omväxlande arbete med många sociala kontakter där den ena dagen inte är den andra lik. Som enhetschef ansvarar du för ett antal assistansuppdrag där du samordnar kontakter med assistansberättigade, företrädare, myndigheter, anhöriga och assistenter.
Din roll innefattar personalansvar för de assistenter som är knutna till dina specifika uppdrag vilket innebär att du sörjer för god arbetsmiljö- och kvalitet i uppdragen samt att du gör- och följer upp budget. Du ansvarar även för löneprocessen i dina uppdrag samt hantering av olika administrativa uppgifter. Arbetsuppgifter kan inkomma med kort varsel, vilket ställer krav på flexibilitet och förmåga att självständigt prioritera arbetsuppgifter. Eftersom vi är ett litet team ser vi det som en självklarhet att stötta varandra och lösa situationer som uppstår!
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att medverka vid rekrytering av nya assistenter, schemaläggning, leda personalmöten, hålla medarbetarsamtal, dagligen handleda arbetsledare och assistenter, planera och genomföra interna utbildningar samt att dokumentera. Vi arbetar i flera IT-baserade system vilket gör att datavana krävs. Goda kunskaper i Word och Excel samt erfarenhet av Microsoft 365 är meriterande.
Mycket av din tid kommer att tillbringas på kontoret i Hovås men du kommer även att medverka på möten utanför ön. Det kan handla om arbetsplatsträffar hemma hos assistansberättigad, nykundsmöten eller nätverksmöten på sjukhus, kommun eller skola. Detta gör att vi helst ser att du har körkort och tillgång till bil.
Arbetet är mycket flexibelt med förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån ibland om det underlättar vardagspusslet. På Ågrenska eftersträvar vi balans mellan fritid och jobb och vänder oss även till dig som behöver arbeta mindre än heltid tex pga. föräldraroll eller annat. Ange i din ansökan om din önskade tjänstgöringsgrad är lägre än heltid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillsättning efter överenskommelse, och vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval - vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vem är du som söker?
Vi söker dig som har erfarenhet av personlig assistans/LSS samt har arbetat som ledare, antingen som chef eller annan arbetsledande roll. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av ledarskap eller arbetsledning inom personlig assistans/ LSS.
Du som söker ska ha en relevant högskoleutbildning exempelvis inom socialt arbete, beteendevetenskap eller inom personalfrågor.
Du har ett stort intresse för människors lika värde och allas rätt till delaktighet och ett gott liv utifrån ett helhetsperspektiv eftersom detta är själva grunden inom personlig assistans. Ågrenskas vision handlar om att göra livet bättre för personer med funktionsnedsättningar vilket också blir det självklara och huvudsakliga målet för dig i ditt dagliga arbete.
Vi vill att du kompletterar oss som team och välkomnar därför olika kompetenser och utbildningsbakgrunder! Vi tror att du är en glad, prestigelös och förtroendeingivande person med förmåga att anta olika perspektiv då vi ofta stöter på komplexa dilemman i vårt dagliga arbete. Du behöver självständigt driva och planera ditt arbete framåt samtidigt som du ser vikten av att hjälpa varandra i teamet. Vi tror även att du är kommunikativ och lyhörd inför att lösa uppkomna situationer på ett konstruktivt och smidigt sätt.
Vi erbjuder
En meningsfull roll i en unik organisation där vi gör skillnad i människors liv - varje dag!
Friskvårdsbidrag och friskvårdstid med möjlighet till två extra lediga dagar per år
Gratis parkering och förmånligt luncherbjudande
Vi är anslutna till kollektivavtal via Vårdföretagarna, vilket innebär att du får trygga anställningsvillkor, tjänstepension och försäkringar.
En fantastiskt vacker arbetsmiljö på Lilla Amundön i Hovås
Frågor om tjänsten hanteras av:
Verksamhetschef Martin Södling, 0766-39 89 91 /
martin.sodling@agrenska.seHR-partner Lisa Åhrman 0738-45 58 98 /
lisa.ahrman@agrenska.seFackliga företrädare: Ida Apelmo (ordförande Akademikerföreningen vid Ågrenska) 0709-161949/
ida.apelmo@agrenska.se, Malin Karlsson, (lokalt ombud Kommunal vid Ågrenska) 0702-066917,
malin.karlsson@agrenska.seVi ser framemot att få välkomna dig till vårt gäng!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hirely AB (org.nr 559522-3099),
https://jobbify.se Arbetsplats Hirelys kund
Jobbnummer 9385503