Enhetsassistent till Vård och Omsorg i Båstads kommun

Båstads Kommun, Vård och omsorg Båstad / Administratörsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Vård och omsorg Båstad i Båstad

Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.

Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.

Vi söker dig som vill vara en del av vårt team i assistentgruppen inom Vård- och omsorg. I Båstads kommun finns idag tretton enhetsassistenter och du blir en i teamet som planerar och bemannar de dagliga insatserna i enlighet med den enskildes biståndsbeslut.

Dialog och samarbete är viktigt för oss och vi ser en stor vinning i att kunna dela med oss av vår kunskap och erfarenheter samtidigt som vi kan lära oss nytt. Vill du vara en del i vårt team och göra skillnad för våra medborgare? Vi ser fram emot att få veta mer om dig. Läs vidare i annonsen för att få veta mer om tjänsten och vad som är viktigt i denna roll.

Publiceringsdatum
2023-03-07

Arbetsuppgifter
Som enhetsassistent arbetar du bland annat med att säkra upp bemanningen på området, granska och attestera fakturor, samt ansvara för inköp. Att ha erfarenhet av olika ekonomiska och administrativa system är en förutsättning i det dagliga arbetet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat hantering av delar i vårt lönesystem Personec, schemasystemet Time Care/Multi Access och fakturahantering i Proceedo.

Inom Vård- och omsorg har vi infört Heltidsresan och fortsätter med att arbeta för hållbar bemanning och arbetstidsförläggning.

Du samarbetar och stöttar dina assistentkollegor och det finns ett framtaget tvillingskap med annan enhetsassistent. I ansvaret ingår att förbereda, planera och säkra upp bemanning på området även under helger men du har inte helgjour. Du arbetar också tillsammans med enhetschef med att bidra till utveckling i teamet och i verksamheten.

Arbetstiden är måndag-fredag.

Kvalifikationer
Du har en ekonomiutbildning, minst gymnasienivå men gärna högskoleexamen, alternativt utbildad löneadministratör eller ekonomiassistent eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi söker dig som har flera års erfarenhet av administrativt arbete.

Som person gillar du att vara spindeln i nätet, är kommunikativ och bra på att utföra många olika arbetsuppgifter. Du har lätt att lära dig olika administrativa system samt ge stöd till andra. Du är lösningsorienterad, flexibel och har god förmåga att planera, organisera och prioritera i ditt arbete. Du är självständig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du med glädje hjälper din omgivning.

Du har god IT-vana och har lätt för att tillägna dig olika system. Du behöver kunna hantera det svenska språket väl både i tal och i skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag och möjlighet att teckna förmånscykel. Det finns även möjlighet till löneväxling, avtal för miljöbil samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Rökfri arbetstid tillämpas. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen.

Som en del i anställningsprocessen har vi som rutin att ta registerutdrag ur polisens belastningsregister. Detta innebär att vi kommer att begära ett registerutdrag från dig innan anställning .Du beställer själv registerutdraget från Polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag.

Kommunala avtal gäller. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval och intervjuer sker löpande.

Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "40".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Båstads kommun (org.nr 212000-0944)

Arbetsplats
Båstads Kommun, Vård och omsorg Båstad

Kontakt
Enhetschef
Annika Müller-Hansen
0431-77632

Jobbnummer
7520770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Båstads Kommun, Vård och omsorg Båstad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båstads Kommun, Vård och omsorg Båstad: