Enhetsassistent -kvalificerat administrativt stöd till Socialdepartementet

Regeringskansliet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Uppsala, Eskilstuna eller i hela Sverige

Socialdepartementet

Är du en erfaren assistent som trivs med eget ansvar? Har du förmåga att kombinera högt tempo med hög kvalitet och fokus på leverans? Socialdepartementet söker nu enhetsassistenter till två av departementets sakenheter. Vi erbjuder ett omväxlande arbete tillsammans med kunniga kollegor.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som enhetsassistent är du enhetens administrativa nav. Arbetsuppgifterna är mångfacetterade och kvalificerade.

Du kommer att arbeta med ärendehantering i form av framtagande av listor och distribution av enhetens underlag inför avstämning med politisk ledning, korrekturläsning och expediering av regerings- och regeringskanslibeslut samt delning av svar på interpellationer och riksdagsfrågor. Andra vanligt förekommande uppgifter handlar om att delta i och till viss del kvalitetssäkra olika steg i beredningsprocessen kring regeringsbeslut samt att hantera texter i lagstiftningsprocessen, inklusive ansvar för mallar och delning av propositioner och lagrådsremisser med mera.

Du ansvarar också för dokumenthantering (till exempel diarieföring och arkivering) samt för utskick av remisser och hantering av inkommande remissvar och webbpublicering.

I arbetsuppgifterna ingår även att boka in möten och besök till olika arrangemang, välkomna besökare och bistå med service i samband med möten, hantera fakturor i fakturahanteringsprogram, informera enhetens anställda om enhetens rutiner och de datorprogram som enheten använder.

Socialdepartementet arbetar för att finna former där de administrativa resurserna bistår varandra över enhetsgränserna. Du kommer att vara en viktig del i departementets assistentgrupp, där du tillsammans med dina kollegor får möjlighet att utveckla det administrativa stödet på departementet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Publiceringsdatum
2022-12-22

Bakgrund
Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning och flera års erfarenhet som assistent och av kvalificerat administrativt arbete i offentlig sektor. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet samt i system för dokumenthantering, gärna Sharepoint. Du har erfarenhet av elektroniskt diarium samt är insatt i hur man hanterar fakturor i Proceedo eller annat ekonomisystem. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och ha goda kunskaper i engelska. Det är meriterande med erfarenhet från Regeringskansliet

Dina egenskaper
Du trivs med att vara en enhets administrativa specialist med din goda administrativa och organisatoriska förmåga. Du är noggrann, strukturerad och självständig. Du har gott omdöme och en hög känsla för kvalitet och service. Du är en positiv person som har lätt för att samarbeta. Du tycker om att arbeta i ett stundtals högt tempo och är bekväm med att sköta många uppdrag parallellt vilket kräver ett flexibelt förhållningssätt med förmåga att ta egna initiativ och själv prioritera mellan arbetsuppgifter.

Övrig information
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde snarast.

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta någon av enhetscheferna Tony Malmborg på telefon 08-405 11 57 eller Therese Karlberg på 08-405 53 76. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Fredrik Sydstrand på 08-405 33 89. Fackliga kontaktpersoner är Håkan Nyman för Saco och Kristoffer Lundberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 15 januari 2023.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Socialdepartementet, som är ett av elva departement, ansvarar för frågor som rör samhällets välfärd. De handlar om folkhälsa och sjukvård, socialtjänst inklusive äldreomsorg, omsorg om och rättigheter för personer med funktionsnedsättning, sjuk- och föräldraförsäkring, pensioner, samt premiepensionssystemet.

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Regeringskansliet (org.nr 202100-3831), http://www.regeringen.se

Jobbnummer
7286451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regeringskansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: