Enhetsadministratör till Balders hemtjänst

Avesta kommun, Hemtjänst Balders / Administratörsjobb / Avesta
2021-03-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetsadministratör till Balders hemtjänst" (publicerad 2023-05-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommun, Hemtjänst Balders i Avesta

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid - vill du vara med?

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.

Vi söker nu en enhetsadministratör till Balders hemtjänstområde. Gruppen består av 12 undersköterskor eller vårdbiträden, en enhetsadministratör och enhetschef. Balders hemtjänst ligger i centrala Avesta och har ansvar för att utföra beviljade insatser hos brukare som bor på Karlbergsgatan samt Balders inne. Nattpatrullen utgår från centrala Avesta men ansvarar för hela Avesta Kommun, vilket även innefattar Avestas ytterområden. Du kommer att arbeta tillsammans med två enhetschefer, en för hemtjänsten och en för nattpatrullen.

Är du en driven administratör som trivs med utmaningen i få viktiga funktioner att fungera? Som kanske har egen erfarenhet från vården? Som trivs med högt arbetstempo men där varje dags arbete bidrar till att dina kollegor på bästa sätt kan ta hand om våra äldre. Då är det kanske dig vi nu söker!


Publiceringsdatum
2021-03-26

Arbetsuppgifter
På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika. Omsorgsförvaltningen arbetar utifrån IBIC (Individens Behov i Centrum).

Som enhetsadministratör är det din främsta arbetsuppgift att planera hemtjänstinsatser för ca 100 brukare inom området Balders samt nattpatrull, Detta innebär att du i vårt planeringsverktyg (LifeCare) planerar brukarens dagliga insatser, utifrån deras enskilda biståndsbeslut. Denna viktiga plan för dagen styr sedan hela verksamheten så att brukaren får sin beviljade hemtjänst.

I samråd med enhetscheferna följer du verksamhetens behov samt bemannar med personal. Detta styr ditt uppdrag som enhetsadministratör.

Du är hemtjänstgruppens kontakt med kommunens Bemanningsenhet som tillhandahåller timvikarier. För ditt område ansvarar du för att bemanna upp vid frånvaro och informerar gruppen om eventuella schemaförändringar.

Övrigt som ingår i arbetet är att arbeta med rutinöversikter, viss SoL-dokumentation samt administrativa uppgifter som exempelvis kontering i lönesystem. I samarbete med enhetschef är du även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar.

Du arbetar nära enhetschefen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa. Tjänsten innebär även att vara back-up för controller, vilket innebär att vara support gällande planeringssystem, tids och insatsmätningssystem, mobiler samt E-tillsyn.

Veckoarbetstid 40 tim/vecka mån-fre. Tjänsten är 100%.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är både självgående, driven och kan snabbt fatta egna beslut när det krävs. Du triggas av utmaningen i uppkomna situationer och att kunna optimerar verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du trivs med att ha mycket på ditt bord samtidigt, är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.

Administrativ utbildning och erfarenhet från ett arbete med administrativa uppgifter är meriterande. God vana av bemanning, schemaläggning och personalplanering är också krav. Har du erfarenhet från arbete inom vård och omsorg är detta meriterande.
Som person är du flexibel, kan snabbt ställa om efter nya omständigheter och verksamhetens behov av lösningar. Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.

Du har mycket god kunskap och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Erfarenhet av LapsCare, Procapita och TimeCare är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska i tal och skrift.


ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avesta kommun, Hemtjänst Balders

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C49940/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avesta kommun (org.nr 212000-2262)

Arbetsplats
Avesta kommun, Hemtjänst Balders

Jobbnummer
5654808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommun, Hemtjänst Balders

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommun, Hemtjänst Balders: