Enhetsadministratör!

Framtiden AB, Jönköping / Företagsekonomjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Jönköping i Borås, Vårgårda, Tranemo, Mölndal, Göteborg eller i hela Sverige

Nu söker vi en erfaren och självgående administratör med goda kunskaper i att hantera projekt, ekonomi och kommunikation!

Publiceringsdatum
2011-03-01

Företaget
Vår kund är ett större företag som arbetar med forskning och utveckling, experimentell teknik, mätteknik, och certifiering.
Arbetsuppgifter och omfattning:
Som enhetsadministratör leder du och deltar i det administrativa arbetet på enheten och arbetar nära såväl enhetsledningen som sektionschefer, övriga administratörer och många av medarbetarna vid enheten. Enheten arbetar med teknikutveckling, forskning och teknisk utvärdering för industrin.
De administrativa resurserna vid enheten består av 1 enhetsadministratör och fem administratörer. Den nuvarande enhetsadministratören går i pension och det är därför denna tjänst som ska fyllas. Som stöd till processerna kring projektgenomförande och ekonomisk uppföljning, finns även två projektcontrollers på enheten samt en central ekonomiavdelning.
Som enhetsadministratör har du en mängd arbetsuppgifter och ansvarsområden och du kommer bland annat att jobba med följande:
• Säkerställa att projektrutiner följs, ekonomihantering, delta i hela uppdrags och projektprocessen
• Interninformation till/från enheten
• Speciellt fokus uppföljning och rapportering av större projekt (EU, forskningsprojekt, uppdrag mm)
• Ge administrativt stöd i projektarrangemang
• Genomföra informationsuppgifter (WEB, nyhetsbrev, tidningar etc)
• Utveckling av mallar i office (enhetsintern användning)
• Delta i framtagning av informationsmaterial
• Hantera kundkontakter
• Ärendebevakningar (t ex bevakning deadlines)
• Sammanhållande av olika möten
• Aktiv medverkan i utarbetandet av enhetens budget- och planeringsmaterial
• Utveckla och samordna kontors- och administrativa rutiner
• Support av övriga administratörer
• Bistå mötesarrangemang och -genomförande vid enhetens internationella, nationella och interna
möten, och utarbetar bl a protokoll.
Omfattning:
Heltid/dagtid
Skallkrav:
Högskoleutbildning (kommunikation/ekonomi/administration) / alt. motsvarande erfarenhet.
Goda språkegenskaper, skriftligt och muntligt, i svenska och engelska.
Personlighet - Du är driven, engagerad och har förmågan att ligga steget före.
Meriterande:
Körkort - B

Övrig information
Tjänsten kan innebära vissa nationella och internationella resor, men inte i någon större utsträckning.

Dina personliga egenskaper
Vår kund lägger stor vikt vid att du har rätt personlighet. Vi ser att du är noggrann, snabb, självgående och initiativrik. Du har stor samarbetsförmåga och har lätt för att entusiasmera andra. Du är initiativrik och har förmågan att ha många bollar i luften samtidigt.
Arbetstider och anställningsform:
Heltid/dagtid.
Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag. Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag.
Kommun: Borås stad
Tillträde: Enligt överenskommelse under våren.
Vi behandlar ansökningar löpande. Välkommen in med din ansökan!
Ansökan senast: 2011-03-31
Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig?
Kontaktperson:Sofia Johansson, personalansvarig.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Personalansvarig: Sofia Johansson

Företag
Framtiden AB, Jönköping

Adress
Framtiden AB, Jönköping
Smedjegatan 21 B
55320 Jönköping

Jobbnummer
863809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB, Jönköping

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Jönköping: