Enheten för systemanalys söker utredare
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Socialstyrelsen tar fram och utvecklar statistik, regler och kunskap till hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Vi är cirka 650 medarbetare som arbetar för att alla ska få tillgång till en god vård och omsorg på lika villkor.
Tjänsten är placerad på enheten för systemanalys som ingår i avdelningen för utvärdering och analys. Enheten har ansvar för att analysera kvalitet och effektivitet inom vård och omsorg bl.a. genom att förstå hur organisering, styrning, ledning, kompetensförsörjning och innovationsförmåga samverkar. Vi bidrar till lärande när olika nationella satsningar genomförs och ger förslag på hur vård och omsorg kan vidareutvecklas. Vi utför också hälsoekonomiska beräkningar och konsekvensanalyser.
Vi söker nu en utredare.
Vi söker dig som vill
göra det komplexa begripligt och
• analysera vård och omsorg utifrån ett systemperspektiv
• bedriva kvalificerat utredningsarbete, leda projekt och samarbeta med många olika organisationer
• kommunicera våra resultat
• omvärldsbevaka och lära av andra.
Kvalifikationskrav
• Akademisk utbildning inom statskunskap, sociologi, ekonomi, statistik eller annat område som myndigheten finner relevant
• Erfarenhet av utredningsarbete
• Erfarenhet av systemteoretiska angreppssätt för analyser och grundläggande systemteoretiska kunskaper
• Genomfört analyser av hälso- och sjukvård eller socialtjänst
• Erfarenhet av projektledning
• Dokumenterat god förmåga att uttrycka sig väl i skrift.
För att lyckas i uppdraget krävs att du är analytisk, ansvarsfull och vill arbeta självständigt samt vara ett stöd till kollegor. Du har förmågan att hantera flera saker samtidigt, att arbeta strukturerat och kan prioritera. Vidare tar du initiativ samt driver projekt självständigt och i dialog med andra.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• doktorsutbildning
• arbetat med styrning, organisering och verksamhetsutveckling i vård eller omsorg
• förmåga att uttrycka dig väl muntligt och göra presentationer för grupp.
Anställningsinformation
Anställningen är en allmän visstidsanställning med start omgående och tillsvidare dock längst till och med 2019-08-31, heltid och med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på
www.socialstyrelsen.se. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2017-07-02. Ansök genom att besöka vår hemsida
www.socialstyrelsen.se/ledigajobb. Ange diarienummer 261-15638/2017. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Publiceringsdatum2017-06-14KontaktMartin Sparr
enhetschef
075-247 3289
Elisabeth Roxmalm
personalspecialist
075-247 3309
Fackliga företrädare
SACO Rose-Marie Nylander 075-247 3182
ST Åsa-Britt Edoff 075-247 3181
Vårdförbundet Magnus Göransson 075-247 3710
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Stockholm 106 30
10630 Stockholm
KontorsadressStockholm 106 30
Jobbnummer 3555950
Observera att sista ansökningsdag har passerat.