Enheten för behörighet 1 söker utredare

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2016-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enheten för behörighet 1 söker utredare" (publicerad 2016-08-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Avdelningen för regler och behörighet svarar för myndighetens regelstyrning genom att utarbeta föreskrifter, allmänna råd och meddelandeblad. Avdelningen svarar för all myndighetsutövning, liksom för legitimationer och andra behörighetsärenden. Här hanteras också statsbidrag och tillståndsgivning. Enheterna för behörighet prövar och utfärdar legitimationer, specialistkompetensbevis, intyg med mera till såväl svensk som utländsk personal i hälso- och sjukvården. Till behörighetsenhet 1, som handlägger ansökningar om specialistkompetens samt EU-ansökningar, söker vi nu utredare.

Vi söker dig som vill
• utreda ansökningar om specialistkompetensbevis i samråd med medicinskt sakkunniga läkare och tandläkare samt fatta beslut i vissa ärenden
• besvara förfrågningar rörande specialistkompetensbevis för läkare och tandläkare 

Kvalifikationskrav
• juridisk examen eller annan akademisk examen som Socialstyrelsen finner relevant
• flerårig erfarenhet av arbete som kvalificerad handläggare inom offentlig förvaltning
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska båda muntligt och skriftligt

Arbetet ställer krav på att du har en god initiativförmåga, är flexibel samt bra på att samarbeta.  Du är van att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta mål och har ett gott ordningssinne. 

Det är meriterande om du har 
• erfarenhet av arbete med hälso- och sjukvårdsjuridik
• erfarenhet av arbete med förbättrings- och utvecklingsarbete

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning, med tillträde så snart som möjligt, heltid och med placering i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se .
Sista ansökningsdag är den 8 maj 2016. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-11643/2016. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Facklig företrädare för SACO är Rose-Marie Nylander 075- 2473182, för ST är Åsa-Britt Edoff 075- 2473181, för Vårdförbundet är Magnus Göransson 075-2473710.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet, och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-04-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena  Scarabin, enhetschef 075-247 4055
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist 075-247 3309

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm

Kontorsadress
106 30 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2797183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: