Engelsktalande Customer Support Assistant

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du engelsktalande, serviceinriktad, tycker om att samarbeta samt skapa goda relationer? Har du erfarenhet från kundtjänst och orderhantering samt är en fena på SAP? Då kan vi på Adecco ha uppdraget för dig hos vår kund, som är verksamma inom tobaksbranschen, med placering i centrala Stockholm.

Om jobbet
I rollen som Customer Support Assistant kommer du att ingå i ett team där du arbetar med kundsupport, orderhantering samt fakturering, du blir företagets ansikte utåt mot den finska marknaden. Du kommer att hantera frågor angående leveranser, order, lager, fakturering och du kommer hela tiden arbeta med att förbättra kundnöjdheten. Mestadels av arbetet sker i SAP. Du kommer även på daglig basis att hantera konsumentfrågor via telefon, e-mail och övriga kommunikationsmedel. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kundtjänstarbete, orderhantering eller annat serviceyrke sedan tidigare för att kunna leverera service i världsklass.

Om dig
Vi söker dig som är engelsktalande, positiv, flexibel och serviceinriktad. Du är nyfiken och har lätt för att lära. Som person drivs du av att skapa goda relationer och du tycker om att arbeta med problemlösning. Är du självständig och inte har några problem att ta egna initiativ är detta en tjänst för dig! Har du tidigare arbetat i SAP är detta mycket meriterande!

Viktigt för tjänsten är:
• Obehindrat kunna kommunicera på engelska i tal och skrift
• Kunskaper i MS Office
• Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Customer Support Assistant är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 1 år med chans till förlängning eller anställning direkt hos kunden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Leila Mekidiche på tel: 08- 598 981 58.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2019-03-22

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-21
Ange följande referens när du ansöker: ref-29226
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leila Mekidiche 08-598 981 58

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4686218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: