Engagerade supportspecialister till first line
TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige TechTeam erbjuder kompletta tjänster och lösningar inom IT Service Management. Vår verksamhet omfattar alla tjänster som krävs för att supportleveransen ska fungera smidigt och kostnadseffektivt. Vi arbetar med uthyrning av konsulter, verksamhetsutveckling och outsourcinglösningar för Servicedesk. TechTeam grundades i USA 1979 och vi är 2500 kollegor i USA och Europa. I Sverige är vi drygt 270 anställda. Vi är ett snabbt växande företag och vår företagskultur präglas av högt tempo, servicetänkande, problemlösning och prestigelöshet. Vi arbetar tillsammans för att skapa nöjda kunder, en bra stämning och nya möjligheter. Företaget är under stark tillväxt och det finns stora möjligheter, både i Sverige och internationellt, att vara delaktig och påverka. Våra nyckelord är skicklig, engagerad och pålitlig.
TechTeam växer och vi söker fler konsulter till längre uppdrag inom first line support. Du kommer att arbeta med att bistå användare med problemlösning av varierande svårighetsgrad. Du kommer
att vara kundens första kontakt och lägger därför stor vikt vid skicklig och pålitlig service. Våra kunder är placerade i stockholmsområdet.
Att arbeta hos TechTeam
Som konsult hos TechTeam arbetar du uteslutande med längre uppdrag. Du erbjuds uppdrag hos spännande företag inom varierande branscher, vilket ger dig både erfarenhet av olika miljöer och ett
brett kontaktnät.
Du får
Vi erbjuder våra konsulter ett kompetensutvecklingsprogram och möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och certifieringsförsök. Genomförd certifiering medför
lönepåslag. Anställningsformen är tillsvidare och du har betald förskottssemester och fast månadslön, även mellan uppdrag. Trevliga arbetskamrater, en chef som är lätt att nå och sociala
aktiviteter är också en del av vardagen hos oss.
Din kompetens och bakgrund
Vi söker dig som har minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med IT-support/helpdesk. Det är ett plus om du har genomgått utbildning med IT-inriktning, men erfarenhet av supportarbete eller
liknande arbete med telefonen som arbetsredskap är av större vikt.
Kompetensmässigthar du god insikt i Microsofts produktfamilj och då framförallt kunskap i Windows 2000/XP, Officepaketet och Outlook. Kunskaper i och erfarenhet av remoteverktyg och
ärendehanteringssystem är meriterande.
För att trivas i konsultrollen har du en positiv inställning till nya miljöer och arbetskamrater och har lätt för att sätta dig in i arbetsuppgifter och processer. Du har ett genuint intresse
för IT/teknik och av att bistå användare med problemlösning. Du har förmåga att sätta dig in i kundens behov, samt kan förklara teknik på ett enkelt sätt för användare på alla nivåer. Du
är kommunikativ och talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat. Ytterligare språkkunskaper är ett stort plus.
Din ansökan
Om du tycker att arbetet låter intressant och känner att du svarar väl mot den efterfrågade kompetensen så är du varmt välkommen med din ansökan! Vi rekryterar löpande så skicka in din
ansökan så snart du kan!
Publiceringsdatum2007-11-28Anställningstyp/arbetstiderHeltid tillsvidare
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
https://sqm.easycruit.com/vacancy/application/116731/28731?channel=amv&iso=seSista ansökningsdag 2007-12-23
FöretagTechTeam SQM
17223 Solna
Jobbnummer 59304
Observera att sista ansökningsdag har passerat.