Engagerad supporttekniker sökes
Jordbruksverket, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jordbruksverket, IT-avdelningen i Jönköping Jordbruksverkets uppdrag som regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiskeri och landsbygdsutveckling är att arbeta för en hållbar utveckling, ett gott djurskydd, ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet och en livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna. Vi administrerar EU-stöd för jordbruket, landsbygden och fiskeområdet.
Vi är 1 200 anställda och huvudkontoret ligger i Jönköping.
Publiceringsdatum2014-09-10ArbetsuppgifterDitt arbete som supporttekniker omfattar lösning av första linjens supportärenden. Du arbetar med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Active Directory, MS Windows, MS Office, e-post/MS Exchange, MS System Center, skrivare och konferensutrustning.
Du verkar för ett gott samarbete mellan servicedesk och övriga delar inom IT-avdelningen samt andra avdelningar och underleverantörer till Jordbruksverket.
Som supporttekniker tar du ansvar för att dina arbetsuppgifter utförs och kommuniceras på ett professionellt sätt. Du bridrar även till att ständigt förbättra verksamheten med kunden i fokus.
KvalifikationerIngen dag är den andra lik. Våra användare har en rad skiftande önskemål och behov. Därför är det viktigt att våra användare får ett positivt bemötande av tekniskt kunnig personal. Du är en stabil person med god initiativförmåga. Helt enkelt - du tycker att problem är till för att lösas och vill hela tiden lära dig nya saker.
Alla tycker inte att teknik är lika fascinerande som vi på IT-avdelningen! Därför förutsätter vi att du är en god kommunikatör som får det krångliga att låta begripligt och det tekniska att bli hanterbart för våra användare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du är utbildad inom IT.
Du har minst 3 års erfarenhet av IT-servicedeskarbete i första eller andra linjens support, gärna i en stor organisation.
Rollen ger dig chans att utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor och konsulter i en spännande och föränderlig miljö. Välkommen med din ansökan senast 21/9 2014.
ÖVRIGT
Tjänsten är placerad i Jönköping.
Jordbruksverket tillämpar provanställning.
Inför rekryteringsarbetet har Jordbruksverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.
Vi eftersträvar mångfald bland våra anställda.
Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.
Fyll i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte skickas med via offentliga jobb. Det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.
Tack för att du söker arbetet genom offentliga jobb!
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast möjligt.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-21
Ange följande referens när du ansöker: 2.4.06-9263/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErika Wärn, Enhetschef 036-15 52 27
Facklig kontaktHelen Möller, ST 036-15 62 61
Kirsi Heinonen, SACO 036-15 63 02
kirsi.heinonen@jordbruksverket.seThomas Gorin Weijmer, SEKO
Thomas.GorinWeijmer@seko.seFöretagJordbruksverket, IT-avdelningen
AdressJordbruksverket, IT-avdelningen
55182
55182 Jönköping
Kontorsadress55182
Jobbnummer 1992879
Observera att sista ansökningsdag har passerat.