Engagerad redovisningsassistent till detaljhandeln, Södermalm
Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Tillsammans med vår kund inom detaljhandeln söker vi en redovisningsassistent med kunskaper inom lönehantering. Du kommer att arbeta nära dina kollegor i ett trivsamt team. Arbetsplatsen ligger i söderort och tjänsten är på deltid, 50 - 75 %, och skall tillsättas omgående.
Initialt kommer detta vara ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning alternativt tillsvidareanställning.
Arbetsuppgifter:
I din roll som redovisningsassistent kommer du arbeta självständigt med den löpande redovisningen samt lönehantering för ca 20 personer. Du kommer att samarbeta med samtliga medarbetare på företaget samt ha ett nära samarbete med ägarna.
Du kommer i första hand rapportera till Ekonomichefen.
• Bankavstämningar
• Fakturahantering och både ingående- och utgående moms
• Kassaredovisning
• Samordna och ansvara för avstämningar av balanskonton
• Avtalsfakturering gällande leasingbil, lokaler och lager
• Rapportering till VD och ekonomichef
• Betalningar och avskrivningar
• Ansvara för leverantörsreskontra och kundreskontra
• Lönehantering för ett 20-tal medarbetare
Vår kund arbetar i Pyramid och Visma - lön och kunskaper inom detta ses som meriterande. Du kommer att få möjligheten att ingå i ett trivsamt företag med god gruppdynamik. Rollen som redovisningsassistent ger dig ett omväxlande och flexibelt arbete. Vidare kommer du självständigt kunna planera din arbetsvecka och arbetsuppgifter.
Din bakgrund:
Kompetens:
Vi söker dig med minst eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter - gärna från redovisning- eller som ekonomiansvarig för ett mindre bolag. Vi ser att du har god kommunikativ förmåga samt goda systemkunskaper.
Personliga egenskaper:
Då rollen innebär många kontaktytor bör du känna dig bekväm i en koordinerande roll samt ha en serviceinriktad och tålmodig inställning. Vi ser också att du har ordningssinne, är ansvarsfull och duktig på att prioritera ditt arbete. Du är prestigelös och teamorienterad och tycker om att ha en roll med många kontakter. Du har en förmåga att förklara ekonomi på ett pedagogiskt sätt.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Deltid 75% Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-11-28ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 1129
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Jonsson 08 - 545 28 304
FöretagAvanzera AB
AdressAvanzera AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853
Jobbnummer 4481036
Observera att sista ansökningsdag har passerat.