Engagerad person söks till Driftcenter

Experis Sverige / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Bollebygd eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Är du en lyhörd och prestigelös lagspelare?
Företaget erbjuder tjänster med fokus på datakommunikation, fast och mobilt, med egenutvecklade system och applikationer, för att skapa avancerade tjänster. Huvudkontoret är i Stockholm, med kontor i flera städer runt om i Sverige och Norge. Tjänstens placering är på Göteborgskontoret.

Publiceringsdatum
2011-11-29

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på företagets driftcenter, som ansvarar för incidenter och support av företagets produkter och produktionsplattformar, för de tjänster som säljs till företagets kunder. De tekniska plattformarna är serverbaserade och kommunicerar med kundplacerad utrustning. Vi arbetar efter ITIL processer för incidenter.

Dina arbetsuppgifter
Hanterar felanmälningar som inkommer från kunder, larmmottagare och återförsäljare via telefon och e-post, från Norge och Sverige.
Tekniskt stöd till återförsäljare vid driftsättning av tjänster och felavhjälpning
Ge support i tekniska frågor internt och externt, vad gäller företagets tjänster och terminaler
Hantera kunder i företagets tekniska system (applikationsservrar, IP-adresstilldelningssystem, kundplacerad utrustning som terminaler brandväggar och routrar)
Kontakt med olika entreprenörer och följer upp dessa.
Informera vid stora driftstörningar, till larmmottagare och kunder.
Bevakar nät och system genom inkommande systemlarm som hanteras med olika handlingsplaner samt bevaka att det återställs.
Kortare tjänsteresor kan förekomma.
Arbetets omfattning
Tjänsten tillsätts omgående och är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Experis som uthyrd konsult, placerad på företaget. Uppdraget löper tills vidare.

Kompetenser
Vi tror att du har en gedigen tekniskt erfarenhet och god analysförmåga, gärna med erfarenhet från fältarbete. Du har även erfarenhet att arbeta med kundkontakt via telefon. Du har stor förmåga att kommunicera med teknisk personal och koordinera arbetet såväl internt som externt.
Önskvärt är att du har ett antal års yrkeserfarenhet inom området larm och säkerhet. Ett plus är om du har tidigare vana vid att jobba med system för nät- och systemövervakning.
Vi ser gärna att du behärskar det Norska språket i tal och skrift

Dina personliga egenskaper
Företaget söker en kommunikativ lagspelare, som är lyhörd och prestigelös i samverkan med arbetskamraterna. Du är samtidigt självständig och kan jobba på egen hand samt kan ha många ärenden på gång utan att stressas. Du ser god dokumentation och ärendehantering som ett sätt att kommunicera. Att vara professionell i kommunikationen med kunder och underleverantörer är en av dina ledstjärnor. Du är också noggrann, ansvarstagande, nyfiken och kreativ samt har en vilja att utveckla och förbättra ditt arbete.

Så ansöker du
Ansöker gör du med registrerat CV på www.experis.se.
Eventuella frågor besvaras av Jan Hansson på mail till jan.hansson@se.experis.com
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 11 december 2011.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan Hansson, 031-7086763

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1092834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: