Engagerad och noggrann administratör

Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Har du aktuell erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete? Vill du arbeta i en verksamhet som bidrar till en bättre tillvaro för barn, ungdomar, äldre och personer med funktionsnedsättning? Då har vi ett jobb åt dig på Arvsfondsavdelningen!

Arvsfondsdelegationen är en nämndmyndighet med uppgift att besluta om fördelning av projektmedel ur Allmänna arvsfonden. De projekt som finansieras ur fonden ska bidra till att förnya och utveckla verksamhet för barn, unga, äldre och personer med funktionsnedsättning. BRIS, Självmordslinjen, Friends, Cirkus Cirkör, Glada Hudikteatern, färdtjänsten och personlig assistans är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt.

Arvsfondsdelegationen har ingen egen personal. Kammarkollegiet ansvarar för att ge Arvsfondsdelegationen kanslistöd och utför administrativa och handläggande uppgifter åt Arvsfondsdelegationen. Verksamheten präglas av hög delaktighet och god kontroll på fondmedlens användning.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande och utmanande arbete i en stimulerande miljö. Vi har stundtals ett högt tempo och många olika aktiviteter som pågår parallellt. Vår arbetsplats präglas av stolthet över vår verksamhet, omtanke om varandra och stora möjligheter att utvecklas. Du blir en viktig kugge i vår strävan att effektivisera det dagliga arbetet genom förbättrat stöd av IT och genom högre grad av digitalisering.

Du kommer att ha placering på vårt nya och välkomnande kontor i Gamla stan, Stockholm, där vi arbetar flexibelt både på kontoret och med möjlighet till distansarbete.

Publiceringsdatum
2023-12-18

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att administrera beslutsunderlagen till delegationen inför sammanträdena och expediera beslut efter sammanträdena. Du kommer även att expediera de formella godkännanden som pågående arvsfondsprojekt måste ha för att kunna fortsätta genomföra projekten. I tjänsten ingår diarieföring, hantering av rekvisitioner, post och mail samt att ge kollegorna på kanslistödet administrativt stöd i stort och smått. En viktig del i arbetet är granskning av sökande organisationers behörighetshandlingar. Arbetet innebär mycket kontakter med kollegor på kanslistödet. Du kommer att aktivt delta i utveckling av vårt digitala ärendehanteringssystem och våra arbetsprocesser.

Det administrativa teamet är navet i verksamhetens dagliga arbete och är en mycket viktig funktion. Vi eftersträvar en effektiv arbetsfördelning mellan våra administratörer, vilket innebär att du ingår i ett arbetslag som är back-up för varandra och hjälps åt.

Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har

• gedigen erfarenhet av att arbeta med diarieföring eller registrering av ärenden i offentlig verksamhet
• aktuell och relevant erfarenhet av att arbeta som administratör inom myndighet eller annan offentlig verksamhet
• god förmåga att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och i skrift
• gedigen datorvana och lätt för att lära dig nya datasystem
• mycket goda kunskaper i Excel och Word
• en fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande.

För att passa i rollen som administratör hos oss behöver du tycka om att arbeta med såväl löpande administrativ ärendehantering som utveckling av tekniska och administrativa lösningar för att effektivisera arbetet.

Du arbetar effektivt, välstrukturerat och kan se helheten i detaljerna. Som person är du serviceinriktad, noggrann och ser möjligheter. Du kommunicerar på ett tydligt och enkelt sätt. Det är en förutsättning att du trivs med att jobba både självständigt och som en del av ett arbetslag med administratörer.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information och ansökan
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb där du bifogar ditt CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Ansök gärna så snart som möjligt men senast den 21 januari 2024.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Kontakt
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta enhetschef Hans Andersson på telefon 08-700 07 77.

Fackliga ombud är för Saco-S: Karin Edstrand, telefon 08-700 08 48 och för ST: Lisa Ericsson, telefon 08-700 06 40.

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs mer på www.kammarkollegiet.se

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kammarkollegiet (org.nr 202100-0829), http://www.kammarkollegiet.se

Jobbnummer
8335921

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: