Engagerad och kvalificerad Ekonomiassistent sökes omgående

Telin Rekrytering & Konsult Syd AB / Ekonomiassistentjobb / Mörbylånga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mörbylånga, Kalmar, Torsås, Nybro, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB i Mörbylånga, Kalmar, Torsås, Nybro, Borgholm eller i hela Sverige

Har du några års erfarenhet av löpande redovisning? Vill du arbeta i ett företag som är marknadsledande inom sin bransch? Välkommen att läsa mer och ansöka till tjänsten!

Publiceringsdatum
2017-03-17

Om tjänsten
Till vår konsultverksamhet och till en utav våra kunder söker vi nu en engagerad och kvalificerad ekonomiassistent, som kan börja omgående. Tjänsten är heltid och kommer att gälla i sex månader med möjlighet till förlängning. Vår kund finns i Mörbylånga.

I rollen som kvalificerad Ekonomiassistent är din uppgift att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och inbetalningar.

Till Ekonomiavdelningen inkommer varje dag cirka 80 fakturor, flertalet av dessa fakturor innehåller bifogade filer som ska tydas och bearbetas. Ett arbete som kräver både stort tålamod och noggrannhet, dessa ska hanteras med rätt precision för att rätt dokument ska sorteras in i rätt forum.

Det är oerhört viktigt att varje faktura matchas mot rätt inköp/objekt/kostnadsställe, vid avsaknad av denna information är det ditt ansvar att ta fram de uppgifter som får inköpet och fakturan att stämma överens. Denna viktiga uppgift kommer att kräva en stor portion av både uthållighet och envishet. Du arbetar stundtals i högt tempo nära kunder och leverantörer och du blir en mycket viktig del i organisationen.

Kvalifikationer
Du som söker har jobbat i flera år med ovan beskrivna uppgifter. Har du dessutom erfarenhet från en större organisation är detta meriterande.

Som person är du analytisk, noggrann och ansvarstagande. Du är mycket bra på att kommunicera och har en god vana att strukturera ditt arbete. Du kommer att ha mycket kundkontakter och därför är du även social, serviceinriktad och jordnära som person. Tjänsten ställer höga krav på din flexibilitet och samarbetsförmåga då vår kund är under ständig utveckling och förändring vilket präglar arbetsmiljön.

Du är en van användare av MS Office med betoning på Excel och du har erfarenhet av något av marknadens redovisnings-/bokföringssystem.

Dina kunskaper i svenska och engelska är goda, både i tal och skrift.

Hur du ansöker:

Telin Rekrytering & Konsult blir din arbetsgivare och du söker tjänsten via vår hemsida, www.telinrekrytering.se

Vi arbetar med ett löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Av säkerhetsskäl tar vi ej emot ansökan via e-post.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mary Winblad, telefon 070- 377 45 56 eller e-post mary@telinrekrytering.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mary Winblad

Företag
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Adress
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Skeppsbrogatan 47
39231 Kalmar

Kontorsadress
Skeppsbrogatan 47 39231 Kalmar

Jobbnummer
3382577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB: