Engagerad och kunskapstörstig administratör för rekrytering till

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-05-15

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en engagerad och driven administratör till vår kund i centrala Stockholm som skall komplettera den befintliga administratörsgruppen på totalt 20 medarbetare. Hos kunden arbetar 300 skatterådgivare runt om i Sverige med nationell och internationell beskattning. Samtliga administratörer arbetar med skatterådgivare i olika grupper på cirka 15-20 personer. Du kommer i rollen som administratör att sitta tillsammans med din grupp av skatterådgivare och i de flesta grupperna finns två administratörer som supportar hela gruppen. Vidare kommer du att ha ett nära samarbete och tät kontakt med övriga 20 administratörer på skatteavdelningen i Stockholm.

Gruppen som rekryterar är en del av skatteverksamheten där man globalt men även i Sverige ser en stor utvecklingspotential. Nya lagar och internationella regleringar gör att bolagens skatte- och ekonomiansvariga har ett större krav på kontroll över skattebetalningar och deklarationsprocesser m.m. över landsgränserna. Vi ser en ökad efterfrågan på dessa tjänster. Vi behöver stärka gruppen med drivna personer som har känsla för struktur och som kan fungera som samordnare av våra interna processer och avlasta skattekonsulterna med administrativa funktioner.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör skall du ansvara för kundfakturering, reseräkningar och leverantörsfakturor. I ditt ansvarsområde ingår bokning av resor och konferenser samt organisering och förberedning av interna och externa möten. Vidare ingår det i tjänsten att hantera telefonsamtal, sköta agendaplanering där du samordnar arbetsgruppens agendor, gör uppdateringar, informerar berörda parter om förändringar samt skickar påminnelser.

Arbetet omfattar även ett praktiskt konsultstöd vilket innebär att iordningställa klientmaterial, Powerpoint illustrationer och inskanning av dokument, m.m.

Vem är du?

Vi tror att du som söker är öppen och social som person samt att du besitter en stark ansvarskänsla. Du känner stolthet över din yrkesroll och förstår vikten av att det arbete du utför är betydelsefullt. Det är en självklarhet för dig att inte kompromissa på kvalitet eller dina yrkesmässiga normer. Du har en förmåga att se helhetsperspektiv, har god anpassningsförmåga samt du kommer gärna med egna initiativ.

Vi söker dig som är flexibel, engagerad och trivs i en föränderlig miljö. Du är en genuin lagspelare, noggrann och lyhörd som person. Du har erfarenhet av ekonomihantering som följer av kund- och leverantörsfakturor och känner dig bekväm i dylika system. Du har dessutom mycket goda kunskaper både skriftligt och muntligt i engelska och svenska då en stor del av arbetet utförs på engelska. Du bör ha stor vana att driva projekt/egna uppgifter samt har en affärsmässig läggning. Vi ser att du har gymnasieutbildning samt gärna erfarenhet av liknande administrativt arbete från advokatkontor, revisionsbyrå eller motsvarande. Du är en van användare av att ha arbetat med Microsoft Office-paketet och vi ser det som meriterande om du har arbetat i Lotus Notes.

Du erbjuds

Är du rätt person för oss erbjud du en viktig roll inom en stor, internationell organisation med goda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är en rekrytering med anställning direkt hos vår kund. Då tjänsten skall tillsättas omgående sker urvalet löpande, och du är välkommen med din ansökan via www.jurekbemanning.se så snart som möjligt.

Om företaget
Vår kund är en större internationell konsultorganisation, där du kommer att arbeta på skatteavdelningen. Kontoret är beläget i centrala Stockholm.

Start:

Omgående eller enl. ök.

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2059
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Molin 0766-331445 sara.molin@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Jobbnummer
1876011

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: