Engagerad och driftig informationssamordnare CAD/BIM Norrköping/

Sweco AB / Datajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sweco AB i Linköping, Norrköping, Nyköping, Örebro, Nässjö eller i hela Sverige

Swecos konsulter inom IT för samhällsutveckling arbetar med att strukturera, analysera och presentera stora mängder information på ett överskådligt sätt, ofta med geografin som hjälp. Lösningarna används inom exempelvis skogs- och energisektorn.

Sweco erbjuder bland annat tjänster och lösningar som är anpassade för effektiv informationshantering. Vårt erbjudande riktar sig till verksamheter som behöver kunna hantera dokument, ritningar och annan information på ett strukturerat och kvalitativt sätt. Våra lösningar minskar mängden administration och ökar samtidigt kontrollen över informationen. Vårt affärskoncept är att erbjuda kvalificerade tjänster för projekt- och verksamhetsstyrning med tillhörande internetbaserade lösningar till privata och offentliga kunder för att utveckla deras affärer.

Våra fokusmarknader är bygg/fastighet, anläggning, infrastruktur, industri och energi. Kunderna kan vara fastighetsägare och -förvaltare, industrier, energibolag, infrastrukturverksamheter eller kommuner.

En informationssamordnares huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Datasamordning - dokumenthantering i projekt

CAD-/BIM-samordning - sätta rutiner, samordna och strukturera CAD/BIM i projekt och förvaltning

Modellsamordning - sätta samman samordningsmodeller och leda samgranskningsmöten

Administration projektdatabaser

Rådgivande i verksamhetsutveckling inom projekt och förvaltning

Expertstöd i säljuppdrag, anbudsarbeten och förstudier

Vem är Du?

Du skall ha minst 2 års erfarenhet av projektering och/eller samordning inom bygg- och fastighet, alternativt från ett support- och/eller utvecklingsföretag inom BIM/CAD. Om Du är eller har varit projektör skall Du vilja ta steget vidare till att samordna projekts information snarare än att projektera i dessa!

Du har ett särskilt intresse för BIM, CAD och dokumenthantering och har goda kunskaper i AutoCAD och/eller Revit samt Solibri och/eller Navisworks.

Du är drivande, affärsmässig, ansvarsfull, engagerad och nyfiken samtidigt som Du är analytisk och strukturerad. Ett absolut krav är att Du skall ha arbetat som konsult och att Du trivs i den rollen med kundkontakt och kundvård med sikte på god lönsamhet.

Du kommer att få jobba självständigt och ansvarsfullt, i bygg- och anläggningsprojekt, nära kund och projektledare.

Rekryteringsprocess

Urval och intervjuer sker löpande

Välkommen med din ansökan!

Grontmij är en del av Sweco. Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 14 500 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur med en omsättning på cirka 15,2 miljarder SEK (proforma 2014). Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-12-03

Ersättning
1

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jens Lundegaard, Gruppchef 011-495 38 11

Företag
SWECO AB

Adress
SWECO AB
Repslagaregatan 4 582 22 Linköping
60225 Linköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 4 582 22 Linköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2558430

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sweco AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sweco AB: