Engagerad kravhandläggare till Kommunals A-kassa!
Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
2013-06-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Engagerad kravhandläggare till Kommunals A-kassa!" (publicerad 2013-08-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Kommunals a-kassa är en av Sveriges största a-kassor med över 530 000 medlemmar. Vårt huvudsakliga uppdrag är att betala ut arbetslöshetsersättning till våra medlemmar vid arbetslöshet.
Verksamhetsområdet är begränsat till i Sverige anställda hos kommuner, landsting, församlingar och hos andra arbetsgivare som i huvudsak bedriver skatte- och avgiftsfinansierad samhällsservice samt anställda inom naturbruksområdet.
Kommunals A-kassa söker för en projektanställning en ansvarsfull och självständig kravhandläggare med start 1 september 2013. Vi erbjuder en utvecklande, stimulerande och utåtriktad tjänst med många olika arbetsmoment i ett trevligt team som genomsyras av samarbete och vilja att leverera den absolut bästa servicen till Kommunals medlemmar. Huvudkontoret består av ca 35 medarbetare och du kommer att arbeta i ett team med 6 personer.
I dina arbetsuppgifter som kravhandläggare ingår att informera och ge service till a-kassans medlemmar och anställda i frågor gällende fordringshantering. Du kommer att handlägga ärenden i kravhanteringssystemet Collect samt ärendesystem ÄGA.
Är du den vi söker?
Vi söker dig;
• Som tidigare arbetat med fordringshantering och kravhanteringssystemet Collect, gärna som kravhandläggare med erfarenhet från inkassoföretag eller a-kassa.
• Som har goda datakunskaper inom Officepaketet och Collect.
• Som har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.
Som person är du ansvarfull, självständig och har mycket god känsla för service. Du är noggrann, trivs med att ta egna initiativ och har en förmåga att skapa dig en helhetssyn men har även intresse för detaljer. För att lyckas i denna tjänst är du flexibel och känner engagemang att lösa problem som uppstår. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp.
Vi erbjuder:
Anställningen inleds med en teoretisk utbildning där du får lära dig handläggningsarbetet, våra system, rutiner och relevant lagstiftning.
Vi har våra kontor i fräscha lokaler i centrala Stockholm med god arbetsmiljö och bra villkor. Vi erbjuder bland annat rikskuponger och friskvårdsbidrag.
Publiceringsdatum2013-06-05Om tjänstenTjänsten är en projektanställning som pågår från 1 september 2013 - 31 augusti 2014.
I denna rekrytering samarbetar vi med Komet AB. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anna Olsson på 020- 25 26 00 alternativt på
anna.olsson@komet.se . Ansöker gör du via ansökningsformuläret. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post. Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att Komet förmedlar kontakten mellan dig och kund, men att du sedan blir anställd av företaget.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-07-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Olsson, Rekryteringskonsult 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Box 70368
10724 Stockholm
Jobbnummer 1575225
Observera att sista ansökningsdag har passerat.