Engagerad inköpare till Merxteam

SJR / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

MerxTeam är en av Nordens ledande leverantörer inom köks-, restaurang- och profilprodukter. Bolaget består dels av MerxTeam AB som arbetar med egna produkter och varumärken vilka säljs hos utvalda återförsäljare, dels Homechef AB som har de egna butikerna Verner & Verner samt Cordon Bleu och som också arbetar med e-handel mot konsumenter. MerxTeam har en stark tillväxt och en snabb expansion på de europeiska marknaderna. De har sitt huvudkontor på Hisingen i Göteborg och har idag cirka 80 medarbetare, vilket bland annat inkluderar branschspecialister.

Är du en prestigelös, positiv och samarbetsvänlig person? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som inköpare och söker dig till ett varierande arbete med möjlighet att påverka? Vi söker en inköpare till Merxteam. Arbetsmiljön präglas av en god atmosfär, delaktighet och kreativitet. Stämmer det in på vad du söker är du välkommen med din ansökan redan idag.

Publiceringsdatum
2018-01-17

Om tjänsten
I din roll som inköpare ingår du i ett team med fyra andra kollegor där ni tillsammans ansvarar för hela inköpsflödet. Som inköpare ansvarar du tillsammans med en kollega för inköp mot segmentet restaurang. I dina arbetsuppgifter ingår beställning och inköp, hantering av inleverans, ledtider, kvalitet och uppföljning. Utifrån prognoser ansvarar du för att sortimentet ska finnas på lagret samt koordinerar lagernivåer. Din kreativitet och nytänkande kommer väl till användning i arbetet med förbättringar och att hitta nya produkter utifrån trender och vad kunderna efterfrågar. Du har en nära dialog med leverantörerna där även resor kommer att förekomma i tjänsten. Då du har stora kontaktytor såväl internt som externt krävs det att du är en social och kommunikativ person. Företaget arbetar i Jeeves och ordersystemet Solo.

Vem är du?
Vi söker dig som är en strukturerad och positiv person med passion för ditt yrke som inköpare. Du har tidigare erfarenhet ifrån rollen som inköpare och har en förståelse för inköpsflödet, från ax till limpa. Du har med fördel arbetat i Jeeves och arbetar obehindrat i MS Office. Då du kommer använda din engelska dagligen hanterar du språket obehindrat i såväl tal som skrift. Övrigt arbetsspråk är svenska.

Du är en prestigelös person som trivs i en tjänst där du arbetar nära dina kollegor och där ert arbete präglas av hjälpsamhet och samarbete. Att arbeta noggrant och med hög detaljmedvetenhet är en självklarhet för dig. Du trivs på ett mindre bolag och uppskattar en utåtriktad roll med många kontaktytor. Har du dessutom en förmåga att arbeta och hantera många olika arbetsuppgifter parallellt har du hittat rätt! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en rolig och utvecklande bransch. Du blir en del av ett sammansvetsat team och kommer få stor möjlighet att påverka ditt arbete.

Övrig information
I denna process samarbetar vi med SJR.Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson 031- 333 54 81 eller på frida.johansson@sjr.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Johansson frida.johansson@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
3907880

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: