Engagerad handledare/jobbcoach till växande jobbförmedlingsbolag

ArbetsLagret AB / Personaltjänstemannajobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ArbetsLagret AB i Sollentuna, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker nya engagerade och resultatstyrda handledare för våra kontor i Sollentuna och Skärholmen. Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och har en god förmåga att ge service och bemöta omgivningen med respekt. Du har även god kännedom om hur samhället och arbetsmarknaden fungerar och trivs i rollen som vägledare.
I ditt dagliga arbete ingår att aktivt söka efter jobbmöjligheter, som matchar kundens kunskaper och kompetens. Tjänsten kräver att du självständigt planerar, dokumenterar och coachar våra kunder ut i sysselsättning antingen i form av arbete eller studier. Du ansvarar för att stödja kunder med ansökningshandlingar, intervjuträning, samhällsinformation, datahantering samordning av praktik m.m. I tjänsten är det centralt att kontinuerligt skapa kontakter med näringslivet för att vi ska nå i mål med att kunder ska komma i sysselsättning på kortast möjliga tid.
Du som söker tjänsten som handledare uppfyller ett av nedanstående kompetenskrav:
ALTERNATIV 1
minst 120 högskolepoäng. (80 poäng enligt tidigare system) i ett av de nedanstående huvudämnen:
• Arbetsliv
• Organisation och personalarbete
• Studie- och yrkesvägledning
• Företagsekonomi
• Psykologi
• Beteendevetenskap
• Arbetsterapeututbildning
• Socionomutbildning
• Samhällsvetenskap
• Pedagogik
Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren.
ALTERNATIV 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning
BLI EN DEL AV VÅRT TEAM
Vi är ett ungt bolag som använder innovativa metoder för att stödja våra kunder ut i sysselsättning, Hos oss flödar ny kreativitet och nytänkande samtidigt som vi står på en stabil värdegrund som vägleder i alla lägen. Våra medarbetare delar våra värdegrunder och kompletterar vår organisation.
Vi på ArbetsLagret tror på människors inneboende förmågor och brinner för att stödja och lyfta människor kunskaper och kompetens. Vi möter människor där de är och mötet med oss ska skapa motivation och inspiration till nya möjligheter för våra kunder och samarbetspartners men också för oss själva och samhället i stort.
Våra tre grundpelare
• Tilltron till alla individers förmåga
• Tron på alla människors lika värde
• Arbetets värde för individens och samhällets utveckling
Vi ser alla människors lika värde och respekterar olikheter. Vi har förtroende för varandra och möter varandra med respekt. Vi gläds åt varandras framgångar. Det är så vi skapar en verksamhet som utvecklas, resultat vi kan vara stolta över och en arbetsplats som man trivs på.
Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-10-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-01

Adress
ArbetsLagret AB
Malmvägen 18
19160 SOLLENTUNA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Handledare".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
ArbetsLagret AB (org.nr 559133-5442)
Malmvägen 18 (visa karta)
191 60  SOLLENTUNA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: rekrytering@arbetslagret.se

Jobbnummer
7087641

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ArbetsLagret AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ArbetsLagret AB: