Enfo söker supporttekniker inom Integration & Message Management
Enfo Sweden AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enfo Sweden AB i Göteborg,
Skövde,
Malmö,
Örebro,
Oskarshamn eller i
hela Sverige Enfos message management team består av 5 personer och supportar ett antal viktiga kundintegrationer med med fokus på message management. Vi verkar teknikagnostiskt med integrationsplattformar som IBM MQ, Websphere, Datapower, Microsoft Biztalk, Axway XIB och Gateway. Vi har en unik bredd såväl tekniskt som kundmässigt och då våra åtaganden hos kunder ständigt ökar inom vill vi nu rekrytera två personer.
Rollen är av koordinerande karaktär, lite av "spindeln i nätet" mellan kund, tekniker, Service Delivery Managers. Största delen av kundkontakten sker via mail och ärendehanteringssystem, ofta kundens egna, några av de ärendehanteringssystem som används är Jira, ServiceNow, CA, Cherwell
Målet är att vara kundernas single point of contact, ge kontinuerlig support, erbjuda trygghet och stabilitet för kunden genom att äga stor kunskap om deras integrationer och miljöer samt utveckla relation till kund
Publiceringsdatum2018-09-27Dina arbetsuppgifter• Monitorering av kunders integrationsmiljöer
• Hantera & agera på fel och problem i kundmiljöer, hantera loggar, starta om kanaler och services utifrån operations instructions och SLA
• Utföra healthcheck i kundmiljöer
• SPOC - Single point of contact
• Uppdatera och förbättra operations instructions och dokumentation
• QA-reviews & Dokumentationskvalitet
• Nära samarbete med SDM, tekniker och utvecklare
• Input till SDM
• Input till incidentrapportering
• Förbättringsförslag
• Teammöten
• Kundmöten vid behov
• Upplärning och stöttning till IT studenter
Kompetens & Bakgrund:
• Relevant IT utbildning eller motsvarande kunskaper
• Minst några års erfarenhet av IT support
• Starkt meriterande med arbete inom systemintegration
• Krav på Svenskt medborgarskap ( dubbelt medborgarskap är ej gångbart på grund av kundkrav )
• Engelska och svenska i tal och skrift
Personlighet:
• Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att man passar in i teamet.
• Hög samarbetsförmåga är ett måste då vi är ett litet tight team som jobbar nära varandra men också nära tekniker och SDMer.
• Att kunna jobba utifrån givna instruktioner.
• Ha förmågan att kunna prioritera och planera om då vi har flera ärenden igång samtidigt.
• Ansvarstagande, ser till att driva sina och gruppens case till lösning och föreslå förbättringar.
• Van att handskas med kunder inom flera områden då kontakt sker både med IT-avdelningar men också kundernas respektive verksamhet
• Vilja att arbeta som konsult och insikt i vad det innebär
• Vi ska kunna lite om mycket vilket ofta blir en svår balansgång då man vill fördjupa sig och lära sig mer så med fördel en lugn stabil person som inte har ett behov av ständig förnyelse.
Enfo erbjuder Dig:
• Teamet sitter på Vallgatan 30 mitt i Göteborg centrum i moderna trivsamma lokaler i Göteborg och sköter support till kunder från kontoret. -Möjlighet att jobba på distans finns vid enskilda tillfällen.
• Lagkänsla och fantastiskt samarbete i teamet. Vi ställer upp för varandra och det finns alltid någon att fråga.
• Att växa tekniskt och personligt
Om Enfo
Enfo är ett Nordiskt IT-specialistbolag med dryga 1000 anställda, vi specialiserade team med stöd av en stor och trygg organisation. På det sättet får vi det bästa av två världar, och vi värderar våra medarbetares engagemang högt. Vi utvecklar våra kundrelationer till starka partnerskap och på vår resa siktar vi på att utvecklas både som människor, team och organisation. Genom att erbjuda innovativ IT, digitala affärslösningar och genom att vara hjälpsamma och framåtblickande hjälper vi kunden att realisera sin strategi ihop med oss.
Vi är övertygade om att våra motiverade, drivna och hjälpsamma kollegor med passion för resultat och naturlig laganda är en stor anledning till framgång. Framgång både på ett personligt plan, som team och i kundprojekt. Varje medarbetare är viktig och har både möjlighet och ansvar att se, analysera och vidareutveckla sig själv och sin omvärld. Enfo har expertkunskapen och engagemanget att lösa framtidens utmaningar.
Enfo är ett värderingsstyrt bolag värderar Samarbete, Förtroende, Expertis och ständigt lärande dessutom arbetar vi för att alla ska kunna ha "work life balance" Vi har trevligt jå jobbet och vi är mycket engagerade och engagerande.
Så ansöker duAnsök genom att registrera ditt CV med kort personlig motivering via länken nedan, av GDPR skäl tar vi inte emot ansökningar som mailas in. Vänligen vänta inte till slutdatumet med att ansöka då intervjuer och urval sker löpande.
För mer information vänligen kontakta Enfo Talent Acquisition Manager Omar Burazerovic på telefon 0768-933870. Vi ser fram emot din ansökan redan idag.
OBS Vi undanber oss vänligen kontakt från rekryteringsfirmor och annonssäljare då vi har ett internt rekryteringsteam och en vald strategi kring denna och framtida rekryteringar.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEnfo Sweden AB
KontorsadressVallgatan 30
Jobbnummer 4370731
Observera att sista ansökningsdag har passerat.