Energispridande ekonomiassistent

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en glad och positiv ekonomi-/redovisningsassistent som dessutom är duktig på kundreskontra såväl som löpande bokföring? Vill du arbeta på ett världskänt börsbolag där du få ha internationella kundkontakter? Beskriver du dig själv som en person som gärna driver på mot nästa steg? Är du dessutom social och bra på att samarbeta kan det här vara tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2012-12-01

Beskrivning
Perido söker nu en ekonomi-/redovisningsassistent till ett mycket stort börsföretag med huvudkontor i USA. Med ett flertal decennier på nacken och över 1000 medarbetare är de idag en av de ledande aktörerna gällande leverans av handel och börsteknologi till bolag i nästan hela världen. Tjänsten är placerad i utkanten av Stockholm city.

Vi tror att du som söker är en driven person med några års erfarenhet av ekonomiarbete, främst inom kundreskontra men även med inslag av löpande bokföring och bokslut. Du kan hantera stora utlandsinkommande faktureringsflöden och du är i allmänhet systemsmart och har lätt för att förstå och sätta dig in i olika system. I ditt arbete kommer du att fakturera, skicka ut påminnelser, boka betalningar, göra underlag och boka internräntor. Dessutom tar du fram listor på utestående eller förfallna fakturor samt följa upp dessa i samarbete med controllers och redovisningsansvariga.

Vi tror att du sen tidigare jobbat i projekt då du här även kommer att delta i en implementering av ett nytt ekonomisystem. I ditt arbete kommer du att ha daglig kontakt med både kollegor och kunder och det är viktigt att du är en social person med god samarbetsförmåga. Vissa av dessa kontakter är internationella varför vi tror att du som söker har goda engelskkunskaper. Om du dessutom beskriver dig själv som en positiv, ödmjuk och glad person som gärna sprider energi tror vi att det här kan vara tjänsten för dig. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
Relevant utbildning
Minst 2-3 års erfarenhet av arbete med kundreskontra och grundbokföring
Kunskap om momsregler och momsregistreringsregler
Kunskaper i Excel
Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska.

Kontaktuppgifter för detta jobb
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Konsultuppdrag tom 2013-03-08 med möjlighet till förlängning/tillsvidareanställning.

Ersättning
Fast lön
Månadslön

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande.
Ange följande referens när du ansöker: 8185DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
1406907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: