En ny stjärna till Hero Kompetens i Bollnäs/Gävle
Hero Sverige AB / Personaltjänstemannajobb / Bollnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Bollnäs,
Söderhamn,
Ljusdal,
Ockelbo,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero Sverige AB i Bollnäs,
Nordanstig,
Gävle,
Mora,
Hällefors eller i
hela Sverige Du kommer främst arbeta med att stötta och matcha deltagare ut i arbete, studier och i att starta-eget. Du kommer att möta en bred målgrupp där du lägger upp en individuell planering med respektive person. Arbetsuppgifterna består bland annat av kartläggning av kompetens och färdigheter, personliga samtal och stöttning i sökprocesser. Du kommer att coacha genom enskilda samtal och i grupper genom workshops och studiebesök samt informera om svensk arbetsmarknad.
Du kommer även arbeta med att etablera och bibehålla relationer med samverkanspartners och näringsliv, representera företaget och verksamheten på mässor och andra event samt informera och marknadsföra tjänsten.
Är du intresserad av att bli en viktig länk för våra nya svenskar på deras olika vägar mot arbete och integration. Vill du bli en vardagshjälte som gör skillnad på riktigt?
Hero Kompetens söker dig som är handlingskraftig, social och drivs av att utveckla en verksamhet. Människor känner förtroende för dig. Du tycker att arbetsmarknadsinsatser är viktiga och du vill kombinera ditt engagemang med affärsmässighet. Du trivs i förändring och ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Du är duktig på att bygga relationer och nätverka. Du kommer arbeta i en expansiv och föränderlig organisation där du förväntas växa med organisationen och med våra uppdrag. Vi vill arbeta med branschens mest engagerade och motiverade medarbetare.
Vi söker dig som
Har en adekvat högskoleutbildning och minst 2 års erfarenhet av arbete med rekrytering, vägledning och handledning eller liknande arbetsuppgifter. Saknar du högskoleutbildning ska du i stället ha minst 1års eftergymnasial utbildning ex YH utbildning med minst 3 års erfarenhet av arbete inom arbetsledning, vägledning och rekrytering eller liknande arbetsuppgifter. Vidare tror vi att du har erfarenhet av att handleda deltagare i att starta eget.
Du är prestigelös och har ett motiverande och coachande förhållningssätt. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ett tredje språk är meriterande, ex arabiska, dari, pashto, tigrinja, somaliska. Körkort och tillgång till egen bil är meriterande.
Hero Kompetens grundades i Norge för 30 år sen och vi ser kompetens som en färskvara, som ska uppdateras och hållas levande genom ett kontinuerligt arbete. Vi ser människor som kommer till Sverige som viktiga resurser och vi arbetar engagerat och målinriktat för att förändra och förbättra det svenska mottagandet av kompetens. Det grundläggande fundamentet i vårt arbete är att vi vill inkludera och engagera alla som kommer till Sverige - från dag ett.
Varaktighet, arbetstid
Hero Kompetens är medlem i arbetsgivarorganisationen Almega och har kollektivavtal med Unionen.
Publiceringsdatum2016-11-11Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Sahlin
malin.sahlin@herokompetens.seFöretagHero Sverige AB
AdressHero Sverige AB
Katarinavägen 19
11645 Stockholm
KontorsadressKatarinavägen 19
Jobbnummer 3155732
Observera att sista ansökningsdag har passerat.