En Helpdeskspecialist!

G4S / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos G4S i Stockholm, Uppsala, Östhammar, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

G4S är världens största säkerhetsföretag och har verksamhet i fler än 120 länder med över 625 000 medarbetare. I Sverige är G4S rikstäckande och det näst största säkerhetsföretaget med totalt ca 4 500 medarbetare.

Publiceringsdatum
2011-07-29

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare i gruppen kommer du arbeta i en stor och komplex miljö bestående av på marknaden vanligt förekommande produkter. En viktig del av ditt arbete är att vara med att skapa förutsättningar för en fortsatt stabil driftsmiljö. Arbetet består dels av teknisk support, installation, uppgradering, planering och medverkande vid införande av nya system och tjänster, felsökning, upprättande av anvisningar, dokumentering, samt medverkan i projekt.
Tjänsten som Helpdeskspecialist innebär ett varierande och roligt arbete för dig som tycker om att hjälpa andra människor. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och du kommer använda telefon och remotestyrning som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår att svara på inkommande samtal, ta emot felanmälan och beställningar från kunden. Vidare kommer du att arbeta med felsökning både på hård- och mjukvara, samt registrering av ärenden i ärendehanteringssystem. Målsättningen är att Helpdesk själva skall kunna lösa 80% av de ärenden som inkommer och därefter kunna prioritera ärenden och skicka vidare till rätt 2:nd line instans om man inte löser det.
Rollen som Helpdeskspecialist innebär också ett ständigt arbete i förändring då vi satsar mycket på att automatisera de mest förekommande ärendetyperna genom kontinuerligt förbättringsarbete. Här har du själv stora möjligheter att påverka lösningar och systemval och vi förväntar oss att du följer den tekniska utvecklingen och också aktivt bidrar till avdelningens effektivisering.
För att bli framgångsrik som Helpdeskspecialist är du social, pedagogisk och framåt och tycker att det är roligt att hjälpa användare per telefon. Vi tror att du har någon teknisk utbildning och en vilja att arbeta som Helpdeskspecialist ett par år framöver. Som person är du serviceinriktad, metodisk och stimuleras av att lösa problem. Du är drivande, noggrann och öppen för att lära dig nya saker. Du bör vara stresstålig, flexibel, ordningsam, kunna arbeta i team och ha en hög servicekänsla.
Logiskt tänkande och förmåga att analysera fakta är också värdefulla egenskaper i jobbet. Ofta arbetar man självständigt så du måste vara beredd att ta stort ansvar. Eftersom databranschen är internationell och i stort sett all dokumentation och referenslitteratur är på engelska är språkkunskaper viktiga. Du ska löpande dokumentera ditt arbete och vi förväntar oss att du följer den tekniska utvecklingen inom dina arbetsområden. Du kommer få förutsättningar att förkovra dig genom att deltaga i utbildningar och seminarier. Det finns även stora möjligheter att både avancera och specialisera sig inom enskilda applikationer / system beroende på kompetens och intresse. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och tjänsten kräver svenskt medborgarskap. Du kommer arbeta i moderna och ljusa lokaler på vårt huvudkontor på Kungsholmen tillsammans med övriga på
IT - Avdelningen.
Kvalifikationer (krav)
• Någon form av dokumenterad eftergymnasial utbildning med inriktning på IT eller Gymnasium med IT inriktning.
• Dokumenterad erfarenhet av telefonsupport
• Grundläggande kunskaper inom Microsofts klientplattform (Windows / Office)
• Goda kunskaper inom Microsoft Backoffice produktutbud. Windows Server, Active Directory, Skrivare.
• Kunskaper inom nätverk, TCP/IP, DNS och datasäkerhet.
• Goda kunskaper i svenska.
• Goda kunskaper i att läsa och förstå engelska.
Meriterande:
• Praktisk erfarenhet av arbete i större miljöer (programvarudistribution, script osv)
• Avancerad applikationssupport så som support i affärssystem SAP.
• Vana från ärendehantering och registrering samt eskaleringsflöden för ärenden.
• ITIL
• Erfarenhet av .net,webprogrammering och XML
• Kunskaper eller erfarenhet gällande någon eller några av följande produkter, Qlickview, Lime, Sharepoint, MS System Center Service Manager, MS System Center Operations Manager.
Som en del i rekryteringsprocessen genomför vi drogtest och ekonomisk granskning på dom vi väljer att gå vidare med. Att du är ostraffad ser vi som en självklarhet.
Är du intresserad söker du tjänsten med registrerad CV via vår hemsida www.g4s.se Har du frågor är du välkommen att kontakta Driftchef Görgis Acar på tlf 010-222 35 24 eller via e-post gorgis.acar@se.g4s.com .
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Görgis Acar

Företag
G4S

Adress
G4S
Box 49017
10028 Stockholm

Jobbnummer
991832

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från G4S

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos G4S: