EMV Inköpschefer till affärsområde Kolonial

ICA Sverige AB / Chefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ICA Sverige AB i Solna, Stockholm, Järfälla, Sollentuna, Huddinge eller i hela Sverige

Vi är mitt uppe i en omfattande transformationsresa där vi bygger förutsättningarna för att bättre kunna möta en snabb föränderlig omvärld. Vi introducerar en ny mer kundfokuserad organisationsstruktur, nya agila arbetssätt och vi kommer att ha ett ännu större fokus på datadriven analys. Vill du vara med på vår spännande resa och forma framtidens ICA?



Sortiment och Inköp inom ICA Sverige AB arbetar med att skapa ett attraktivt, kundanpassat och lönsamt sortiment. Vi ansvarar för att kunderna idag och imorgon möter efterfrågat sortiment, med god lönsamhet i butik och koncern. Funktionen omfattar Inköp, Kategori och Sortiment, Pris, Space och Produktutveckling.

Till Affärsområde Kolonial söker vi nu strategiska inköpare som kommer att ingå i team om 7-10 personer med ansvar för inköp av alla egna märkesvaror (EMV) till ICA och inom kategoriområdena Skafferiet eller Frysen. Vi ansvarar också för inköpen av EMV för våra kollegor inom Rimi Baltic. Våra leverantörer finns främst i Europa och Sverige men även i Asien. Vi kan erbjuda ett intressant och utmanande inköpsarbete i en internationell miljö.



Medarbetarna är kärnan i vår verksamhet och vi arbetar aktivt med kompetensutveckling och ett ständigt lärande. Vi har höga ambitioner och söker dig som brinner för att utveckla både dig själv och ICA.



Publiceringsdatum
2019-05-15

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Inköpare ansvarar du för inköp inom ditt ansvarsområde, vilket bland annat omfattar att säkerställa rätt erbjudande på nytt och befintligt sortiment. Inköpsarbetet ska drivas på ett sätt som optimerar försäljningsutveckling och lönsamhet samt fokuserar på kundens behov idag och i framtiden.

Som inköpare kommer du att formulera och genomföra inköps- och leverantörsstrategier, identifiera och välja ut leverantörer, bygga och vidmakthålla leverantörsrelationer. Du kommer att driva hela inköpsprocessen inom dina produktgrupper för att uppnå bästa möjliga villkor (pris, leveranssäkerhet, logistik, finansiering) i linje med våra strategier. I denna tjänst ingår även en del administrativa arbetsuppgifter då leverantörs- och kontraktshantering till viss del sköts av inköparrollen.



I rollen som inköpare analyserar du utvecklingen av inköpspriser, betalningsvillkor, råvarupriser, marginalnivåer etc. Baserat på detta initierar du nödvändiga åtgärder för att nå ett optimalt resultat inom ansvarsområdet, samtidigt som du aktivt sköter den dagliga driften genom att utveckla rapporter, sköta prisadministration, leverantörs- och kundkontakter samt övriga dagligen återkommande aktiviteter i inköpsarbetet. Du förbereder, driver samt leder förhandlingar kring inköpsvillkor, sortiment och andra affärsvillkor för utvalda kategorier.



Rollen ingår i ett tvärfunktionellt team inom ditt inköpsområde där kategori ansvarar för sortimentet. Det är viktigt att du naturligt tar din roll i teamet för att bidra till helheten. Andra intressenter i teamet är produktutveckling, logistik, kvalitet och datakvalitet. Rollen innebär mycket kontakter, både internt och externt, även med vår internationella inköpsallians AMS, baserad i Amsterdam.



Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att driva, utveckla och göra affärer som inköpare. Du har förståelse för inköpsarbete och har förhandlingsvana. Du har också erfarenhet från administration i högt tempo med högkvalitativ leverans. Du har hög integritet, är initiativrik och energisk, samt trivs i en roll där du har många olika uppgifter på gång parallellt.

Som person är du analytisk, noggrann, strukturerad och handlingskraftig. Du drivs av att göra affärer, är resultatinriktad och van vid att självständigt driva dina uppgifter. I förhandlingar ställs det höga krav på din kommunikativa förmåga och din affärsmässighet.



Erfarenhet och utbildning
Du har examen från högskola som civilingenjör eller företagsekonom eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Du bör ha erfarenhet från dagligvaruhandeln och ha arbetat i seniora roller med leverantörskontakter och förhandling. Du har goda kunskaper i MS Office och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.



Kontaktperson:
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Inköpschef, Christina Rådfeldt, tfn 08-56150598 eller Kategoriområdeschef Henrik Rosen, tfn 08-56150855.



Sista dag för ansökan:

Sista ansökningsdag är 31 maj 2019. Välkommen in med din ansökan!



Anställningsform:
Flera tjänster; Tillsvidareanställning och Vikariat



ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.



ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-29
Ange följande referens när du ansöker: R0008031
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
ICA Gruppen noreplyhr@ica.se

Företag
ICA Sverige AB

Adress
ICA Sverige AB
16971
16971 0184

Kontorsadress
Kolonnvägen 20

Jobbnummer
4788957

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ICA Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ICA Sverige AB: