Employer Branding Coordinator till DLA Pipers HR-team
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss? Vi utökar vårt HR-team och söker dig som har ett stort intresse för employer branding och HR.
Om rollen
Som Employer Branding Coordinator kommer du att, i nära samarbete med vår Employer Branding-specialist, arbeta med att driva och utveckla DLA Pipers arbetsgivarvarumärke. Du kommer att arbeta operativt gentemot studenter och potentiella medarbetare genom att planera, genomföra och följa upp aktiviteter, event och arbetsmarknadsmässor. Som DLA Pipers ambassadör gentemot universitet, högskolor och gymnasieskolor har du en mycket viktig och social funktion med stort utrymme för nytänkande och kreativitet.
Du ingår i advokatbyråns HR-team med fyra kollegor som alla ansvarar för olika delar inom HR-området.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Arbeta operativt med att stärka DLA Pipers arbetsgivarvarumärke
• Planera, koordinera och genomföra event mot studenter såsom arbetsmarknadsmässor, byråevent, sommarnotarieprogram etc.
• Ansvara för kontakten med studenter, universitet och andra samarbetspartners
• Rekrytering av studenttjänster såsom sommar- och vinternotarier
• I nära samarbete med marknadsavdelningen och byråns interna studentgrupp planera för nya employer branding-satsningar och att stärka DLA Pipers varumärke i sociala medier
• Vid behov, stötta inom våra andra områden inom HR
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en central, självständig och kreativ roll med goda utvecklingsmöjligheter. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm och kontoret präglas av en varm och välkomnande kultur där alla ställer upp för varandra. Hos oss går personlig tillväxt hand i hand med professionell utveckling.
Publiceringsdatum2023-01-31ProfilVi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot HR. Du har ett par års erfarenhet av en liknande roll inom Employer Branding och HR. För att trivas i rollen ser vi framför oss att du är social och relationsskapande. Du har ett naturligt driv och förmåga att prioritera och planera effektivt, samt att arbeta mot tydliga mål. Som person är du noggrann, kommunikativ, lösningsorienterad och positiv!
Då vi verkar i en internationell miljö är det nödvändigt att du har en mycket god förmåga att utrycka dig såväl i tal som skrift på svenska och engelska.
Din ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar DLA Piper med Jurek HR och vid frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult My Andersson på
my.andersson@jurek.se alternativt 073 745 43 11. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande, vi ser därför att du gärna skickar in din ansökan så snart som möjligt via Jureks hemsida,
www.jurek.se.Varmt välkommen med din ansökan!
Om DLA Piper
DLA Piper är en av världens största advokatbyråer med kontor i över 40 länder i Amerika, Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien och Oceanien. Vi är specialister inom affärsjuridikens alla områden och vi har några av världens ledande bolag som klienter. På vårt kontor i centrala Stockholm är vi idag ca 250 medarbetare. Här blir du en del av en gemenskap som bygger på samarbete och stöttning. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss på
www.dlapiper.se.Advokatfirma DLA Piper Sweden KB is part of DLA Piper, a global law firm operating through various separate and distinct legal entities. Further information can be found at
www.dlapiper.com. Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324),
http://www.jurek.se/ Kontakt My Andersson
my.andersson@jurek.se Jobbnummer 7397562
Observera att sista ansökningsdag har passerat.