Employer Branding Assistant - Try & Hire

JobBusters AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
2024-04-30


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JobBusters AB i Jönköping, Haninge, Kinda, Skövde, Borås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-04-30

Dina arbetsuppgifter
Som Employer Branding Assistant kommer din huvudsakliga uppgift vara att stödja Employer Branding Manager och Talent Acquisition Manager i deras ansvarsområden. Du kommer att ingå i ett starkt team av nio personer bestående av talent acquisition partners, employer brand manager och talent acquisition manager. Rollen är ny och innebär en central roll i genomförandet av employer branding-strategin samt att agera som ett stöd för teamet. Dina arbetsuppgifter kommer att variera mellan att stötta inom employer branding och talent acquisition, beroende på företagets employer branding-kalender och rekryteringsbehov. Detta innebär att du kommer att vara direkt involverad i att hitta och behålla rätt talanger för organisationen. Genom att bygga ett omfattande nätverk internt och ha många externa kontakter kommer du att vara mitt i händelsernas centrum. Trots att ditt huvudansvar är inom Sverige så är koncernspråket engelska och många av de evenemang och kontakter du hanterar kommer att vara på engelska. Du kan förvänta dig enstaka resor inom Sverige för att assistera vid event eller mässor.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Koordinera employer branding-evenemang, inklusive allt från marknadsföring och praktisk logistik till genomförande och analys efter evenemang.
• Ansvarig för att koordinera studentmässor på universitet runt om i Sverige.
• I nära samarbete med intressenter, leda och driva processer kring sommarjobb, praktik och examensarbete.
• Agera som go-to när det kommer till frågor gällande pågående employer branding event.
• Skapa framgångsrikt innehåll på sociala medieplattformar och följ upp nyckeltal för att spåra framsteg.
• Skapa engagerande presentationer och analyser i PowerPoint och Excel för att följa upp resultat.
• Samordna och administrera interna tvärfunktionella möten.
• Bidra med assistans till teamet genom att hantera uppgifter relaterade till pågående rekryteringsprocesser.

Om företaget
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är ett svenskt multinationellt företag som tillverkar maskindrivna utomhusprodukter. De har en stark passion för innovation och miljöomsorg.

Kvalifikationer
• Du har en examen inom relevant område, exempelvis kommunikation, marknadsföring eller HR.
• Du har erfarenhet och genuint intresse för Employer Branding och Talent Acquisition.
• Du har erfarenhet av att planera och genomföra event.
• Du har relevant kunskap om Sociala Medier.
• Du är mycket bra på att kommunicera i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
• Du har erfarenhet av att arbeta i PowerPoint och Excel.

Dina personliga egenskaper
Som Employer Branding Assistant är du den strukturerade hjälten som håller ställningarna och ser till att ingenting glider förbi. Med din precision och noggrannhet blir inget lämnat åt slumpen - du är den som ser till att allt flyter på smidigt. Med din drivkraft och lösningssökande inställning tar du dig an utmaningar med glimten i ögat och ser till att varje problem har en kreativ lösning. Din serviceminded inställning gör dig till den perfekta partnern för att bistå både interna och externa intressenter. Med en roll som är lika spännande som den är praktisk kommer du att njuta av att vara mitt i händelsernas centrum och skapa kontakter som tar dig och företaget till nya höjder!

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Ersättning
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start i maj och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till att efter det bli anställd direkt hos kund. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Huskvarna. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5854".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbusters AB (org.nr 556826-5606), http://jobbusters.se/

Arbetsplats
JobBusters

Kontakt
Johanna Johansson
johanna.johansson@jobbusters.se
+46 76 719 66 61

Jobbnummer
8649913


Prenumerera på jobb från JobBusters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JobBusters AB: