Emmaus Björkå söker löne- och ekonomiassistent
Föreningen Emmaus Björkå / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Föreningen Emmaus Björkå i Göteborg,
Borås,
Halmstad,
Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Emmaus Björkå är en partipolitiskt och religiöst obunden förening. Vi har sedan starten 1965 arbetat för att utrota nödens orsaker, främst i de delar av världen där nöden är som störst. Tillsammans med ideella föreningar i Sverige och utomlands driver vi olika utvecklingsprojekt. För att få medel till vårt solidaritetsarbete samlar vi in kläder och prylar som vi sorterar och säljer i våra Second hand-butiker. Årligen samlar vi in ca 2600 ton textilier och ca 1000 ton prylar och har en omsättning på ca 80 miljoner kronor. För att finansiera större projekt söker vi även medel från SIDA/Forum Syd, EU och andra bidragsgivare. Vi har sju butiker i Göteborg, Halmstad, Borås och Malmö och har cirka 120 anställda. Huvudkontoret finns i Göteborg.
Vi söker nu en löne- och ekonomiassistent som ska handlägga och ansvara för Emmaus Björkås löne- och ekonomiadministration. Tjänsten är underställd vår personalchef men arbetet är tidsmässigt fördelat 50/50. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Publiceringsdatum2014-12-12Dina arbetsuppgifterSom löneassistent ansvarar och handlägger du alla föreningens löner. Vi använder Hogia Personal Plus. Det innebär arbete med tidrapportering, reseräkningar, tjänstledigheter, semestrar, sjukfrånvaro och arbetsgivarintyg. Du rekvirerar stöd från arbetsförmedlingen. Du ansvarar för inrapportering av tjänstepension och skattedeklaration. Löpande arbetar du med personaladministration inom arbetsmiljö, arbetsrätt, avtalsbevakning och rekrytering.
Som ekonomiassistent hanterar du leverantörsreskontran, Hogia Handel Ekonomi/Hogia Approval, Redsoft online. Du skickar leverantörsfakturor och återrapporterar leverantörsbetalningar. I arbetet ingår även inköp av kontors- och förbrukningsartiklar och andra förekommande assistentuppgifter.
Kvalifikationer• Minst två års vana av löneadministration och ekonomiarbete
• Strukturerad, tydlig och kommunikativ
• Utpräglat ordningssinne
• God administrativ förmåga
Meriterande:
• Föreningsvana eller intresse för solidaritetsfrågor och second hand-försäljning.
Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med visshet om att din arbetsinsats blir till solidaritet.
Vi tillämpar provanställning om 6 månader och tjänsten omfattas av gällande kollektivavtal med Handels.
Sista ansökningsdag 28 december 2014. Ansökan skickas till:
linda.hamberg@emmausbjorka.seKontaktpersoner för frågor om tjänsten: Föreningschef Linda Hamberg: tfn 031-23 32 01 eller ekonomichef Rosmarie Strasky: tfn 031- 23 31 95
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
linda.hamberg@emmausbjorka.seFöretagFöreningen Emmaus Björkå
AdressFöreningen Emmaus Björkå
41705 Göteborg
KontorsadressÅngpannegatan 6
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031 23 30 80
E-postadress:
info@emmausbjorka.se Jobbnummer 2100491
Observera att sista ansökningsdag har passerat.