Elgiganten Sickla söker Com Hem Shop Manager

Elgiganten / Säljarjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elgiganten i Nacka, Karlskoga, Karlstad, Örebro, Ludvika eller i hela Sverige

Vill du bli en del av ett vinnande team? Vårt första varuhus öppnades 1994 och sedan dess har vi utmanat våra konkurrenter, pressat priserna på hemelektronik och erövrat den svenska marknaden. Vi har idag cirka 160 butiker och varuhus i Sverige med drygt 3000 anställda. Vår starka företagskultur präglar vårt sätt att agera vilket är nyckeln till vår framgång. Vi tror på individen och dennes vilja att ta eget ansvar och utvecklas. Därför söker vi dig som har en önskan att göra karriär inom företaget och som genom hårt arbete och ett brinnande engagemang vill bidra till nya framgångar. För att säkra den fortsatta utvecklingen framöver söker vi nya kollegor.

Till vårt varuhus i Sickla söker vi nu en Shop In Shop Manager för Com Hem Beskrivning av tjänsten:

Publiceringsdatum
2016-09-21

Dina arbetsuppgifter
• Vara den proaktiva och drivande parten i samarbetet mellan Com Hem och Elgiganten. Alltid se möjligheter att utveckla samarbetet mellan Com Hem och Elgiganten.

• Upprätta tydliga mål per månad, kvartal, halvår eller på helårs basis. Följa upp målen inom givna intervaller och initierar säljfrämjande aktiviteter.

• Utbilda och motivera varuhusets personal i Com Hems produkter och tjänster. Bygga starka relationer i varuhuset och säkerställa att Com Hem är marknadsledande inom digital-TV och bredband hos Elgiganten.

• Att säkerställa att Com Hem profileras rätt i butik och att Com Hem exponeras på ett bra sätt i varuhuset. Ansvara för att POS materialet kommer upp i butiker/varuhus - detta i samarbete med respektive distriktschef hos Com Hem.

• I samarbete med respektive distriktschef är man ansvarig för att skapa marknadsaktiviteter i varuhuset, i syfte att öka försäljningen av Com Hems produkter och tjänster.

• Ansvara för att varuhusets säljare blir utbildade på ett korrekt sätt genom regelbundna utbildningar. Detta görs i samarbete med respektive distriktschef.

• Framtagandet av säljaktiviteter och säljtävlingar, unikt för det lokala varuhuset.

• Vara drivande och proaktiv i de stora aktiviteter och kampanjer som är centralt styrda från Com Hem, såsom större kampanjer och säljtävlingar.

• Alltid ha Com Hem "hatten" på sig gentemot sina kollegor.

• Som CH SIS Manager ansvarar Du för att Com Hems produkter syns i ditt varuhus, detta innefattar ansvar för allt Point Of Sales material samt eventuell demoutrustning.

• Som CH SIS Manager har du helhetsansvar för ditt varuhus - detta inkluderar allt från skyltning i butik till genomförandet av specifika aktiviteter och kampanjer.

Com Hem ställer följande krav på Dig som CH SIS Manager

• Att kunna arbeta självständigt och målmedvetet.

• Att kunna hantera stressiga situationer och perioder.

• Att alltid uppträda affärsmässigt gentemot Com Hems kunder.

• Att alltid ha Com Hems och Elgigantens bästa som målsättning i sitt arbete gentemot kund.

• Hålla de deadlines och överenskommelse som finns internt och externt.

• Sträva mot att alltid uppnå de individuella försäljningsmål som finns gällande Com Hems produkter och tjänster, på månatlig basis.

• Alltid ha stort engagemang och alltid se möjligheter i det man gör.

Kompetens och förmåga

• Väl förtrogen med vad som krävs för att lyckas med försäljningen i en butik.

• Förståelse för hur en butik/kedja fungerar.

• Affärsmässighet och korrekt uppförande.

Dina personliga egenskaper
• Affärs- och lönsamhetsinriktad; har ett naturligt säljdriv och fokus på att nå de uppställda målen på lång och kort sikt.

• Handlingskraftig, tar självständigt tag i problem och möjligheter i syfte att öka försäljningen.

• Tävlingsinstinkt och kan samtidigt bidra till helheten i gruppen.

• Stor portion av entusiasm och glädje i det dagliga arbetet, smittar gärna andra med sin entusiasm

• Skicklig och kreativ problemlösare, vågar ta tag i problem och snabbt få dem ur världen.

• God kommunikatör/presentatör, trivs med att presentera/sälja inför en större grupp åhörare

• Hög socialkompetens och självgående.

Vi erbjuder:

Avtalsenlig lön och pension Generöst bonusavtal och förmåner En utpräglad företagskultur Omfattande utbildningsprogram inom försäljning, kundvård, ledarskap och personlig utveckling Goda karriärmöjligheter
Vi på Elgiganten värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Klicka på länken nedan, "Skicka ansökan", för att söka denna tjänst. Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-post.

Med vänliga hälsningar

Richard Lindström
Varuhuschef Elgiganten Sickla

Sista ansökningsdag:

2016-10-07

Anställningsgrad:

80%

Arbetstider:

Dagtid, kvällar och helger

Tillträde
Enl ö.k.

https://www.youtube.com/watch?v=4laQERIV8EE

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Enl handels kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Richard Lindström

Företag
Elgiganten

Adress
Elgiganten
Planiavägen 4
13134 Nacka

Kontorsadress
Planiavägen 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3060784

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elgiganten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elgiganten: