Elgiganten Megastore söker säljare till sitt Support center

Elgiganten AB Luleå / Säljarjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elgiganten AB Luleå i Luleå, Älvsbyn, Helsingborg eller i hela Sverige

Elgiganten AB ingår i Elkjøpkoncernen som är en av de största aktörerna inom detaljhandel i Norden. Koncernen ägs av DSG International plc, med huvudkontor i England. Elkjøpkoncernen består av flera olika kedjor i hela Norden; Elkjøp och Lefdal i Norge, Elgiganten i Sverige och på Åland, Elgiganten i Danmark, Gigantti i Finland, Elko på Island och Elding på Färöarna. Alla varuhus i dessa kedjor får sina produkter från ett centralt lager i Jönköping.
Vi har byggt upp en mycket stark position på marknaden genom att ha kompetenta medarbetare, starkt fokus på utbildning och utveckling av personal, kostnadseffektivitet, effektiva logistiklösningar och inköpssystem samt aggressiv marknadsföring av kända märkesvaror. Elkjøpkoncernen växer stadigt och etablerar hela tiden nya varuhus.
I Sverige har vi idag cirka 50 st egenägda varuhus och 20 st franchisevaruhus fördelat över landet från Ystad till Kiruna.
Vill du bli en del av ett vinnande team? I Luleå öppnade vi vårt första varuhus år 2000, för att sen hösten 2010 öppna vårt nya Elgiganten Megastore på Storheden. Från början har vi utmanat våra konkurrenter, pressat priserna på hemelektronik och erövrat vår marknad. Vår starka företagskultur präglar vårt sätt att agera vilket är nyckeln till vår framgång. Vi tror på individen och dennes vilja att ta eget ansvar och utvecklas. Därför söker vi dig som har en önskan att göra karriär inom företaget och som genom hårt arbete och ett brinnande engagemang vill bidra till nya framgångar. För att säkra den fortsatta utvecklingen framöver söker vi nya kollegor. 
Till Elgiganten Megastore i Luleå söker vi nu efter en ny säljare till vårt Suppport center.
Beskrivning av tjänsten:
Genom denna tjänst blir du ansvarig för vårt Support center. Din främsta uppgift blir därmed att driva försäljningen och utförandet av supporttjänster samt se till att vårt Support Center driftas enligt vår butiksstandard. Utöver detta ska du ge support till våra eftermarknadskunder samt ansvara för installationer av våra interna datorer och system
Ditt Support Center kommer ha en egen försäljningsbudget och du förväntas vara ett stöd för övriga säljare vid frågor som kräver högre teknisk kompetens samt utbilda övriga säljare i de tjänster vi erbjuder. Du förväntas även personligen leverera goda försäljningssiffror för att visa ett gott föredöme på avdelningen.
I tjänsten har du full frihet att driva ansvarsområdet på ditt sätt och enligt dina prioriteringar, förutsatt att du gör detta i enlighet med vår kultur och vår butiksstandard.
Tjänsten är på 70%, men en högre anställningsgrad kan förekomma. Tjänsten innebär schemalagd arbetstid på vardagar, kvällar och helger.
Vi söker en Gigant:
För oss är det viktigare att Du passar in i vår starka företagskultur än att Du har en imponerande meritförteckning. Du har en mogen inställning till arbete och har både förmågan och viljan att göra ditt absolut bästa. Därför söker vi dig:
: som vill ge den bästa servicen!
För att du ska trivas och bli framgångsrik i ditt arbete är det viktigt att du är driven och utåtriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Du är ärlig, ödmjuk och lyssnar på kunden och kundens behov. Du är också en motiverande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. En Gigant löser de problem som uppstår på ett effektivt sätt. Du har ett starkt intresse och håller dig uppdaterad gällande företagets produkter.
: som vill skapa resultat!
Du är en tävlingsmänniska med affärssinne som vill bidra till positiva resultat för företaget. Som Gigant skapar du resultat både individuellt och i grupp. Du arbetar därför hårt och tar dig an dina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ då du är engagerad, ambitiös och målinriktad.
Vi erbjuder:
• Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal och förmåner
• En utpräglad företagskultur
• Omfattande utbildningsprogram inom försäljning, kundvård, ledarskap och personlig utveckling
• Goda karriärmöjligheter
Vi på Elgiganten värdesätter mångfald inom företaget och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. 
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Klicka på länken nedan, "Skicka ansökan", för att söka denna tjänst.
Intervjuer kommer ske löpande och tillsättning av tjänsten kan komma ske innan ansökningstiden går ut. Tillträde av tjänsten sker efter överenskommelse men gärna under januari månad.
Elgiganten Luleå

Publiceringsdatum
2011-11-29

Arbetstider och omfattning
Deltid

Ersättning
Efter avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Elgiganten AB Luleå

Adress
Elgiganten AB Luleå
Betongvägen 2
97345 Luleå

Jobbnummer
1092512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elgiganten AB Luleå

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elgiganten AB Luleå: