Elevtjänst/Chattspecialist
Academedia Support AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academedia Support AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 17 600 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 182 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
Elevtjänst/Chatt Specialist
Hos oss i AcadeMedias Digitala Marknadsteam erbjuder vi dig en rolig och kreativ arbetsplats.
Rollen/arbetsuppgifter
Som chatt-specialist är du vår närmsta kontakt med våra befintliga och presumtiva elever och vårdnadshavare. Du representerar AcadeMedia och alla dess varumärken och har som mål att hela tiden kunna ge utförliga svar på elever och föräldrars frågor i chatten.
Du arbetar tillsammans med övriga medlemmar i digitala marknadsteamet som tillsammans bryter ny mark inom digital marknadsföring för utbildningssektorn. Du tar initiativ, planerar, driver och slutför arbete som är relaterat till ditt uppdrag.
Publiceringsdatum2021-01-20Dina arbetsuppgifter• Bemanna och ansvara för chatten
• Säkerställa att chatten håller hög klass i svarsfrekvens och tillgänglighet
• Samarbeta med marknadsansvariga och våra enheter för att få in information till frågor & svar och ansvara för att dessa hålls uppdaterade
• Ansvarar för att samla in aktuell information inför varje terminsstart tex läsårstider, meritpoäng, preliminära gymnasieintaget och sedan slutgiltiga gymnasieintaget
• Delar dina insikter från chatten löpande med resten av Digitala Marknadsteamet och Marknadsorganisationen
• Rapportera data från chatten
• Hålla utbildningar av chattklienten för nya personer som ska bemanna den
• Delta i möten med chatt-systemets leverantör och vara delaktig i att driva utvecklingen av funktionen
Vi söker dig som
• Har minst 1 års erfarenhet av att arbeta med kundtjänst/chatt
• Har mycket god känsla för service
• Kan arbeta självständigt med egna ansvarsområden men fortfarande vara en del av ett team där frågor, idéer och lösningar bollas gemensamt
• Är lyhörd för och kan se önskemål/behov och driva dessa frågor för området
• Är en "doer" som trivs i ett högt tempo
• Är en god kommunikatör och mycket strukturerad i ditt arbetssätt
Meriterande
Tidigare erfarenhet av ImBox är meriterande men inte avgörande.
Anställningen
Anställningen är en heltidstjänst med start omgående. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Du kommer vara anställd av AcadeMedia Support AB och när corona-restriktionerna tas bort kommer du sitta i våra fräscha lokaler centralt i Stockholm.
Välkommen med din ansökan!
Ansök via länken nedan senast 2021-02-20
Har du frågor?
Kontakta rekryterande chef, Head of Digital Marketing Helena Thun,
helena.thun@academedia.seHar du frågor om rekryteringsprocessen kontakta AcadeMedias Chefsrekryterare Carina Åkemark
carina.akemark@academedia.seVaraktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAcadeMedia Support AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AcadeMedia Support AB (org.nr 556568-8479)
Arbetsplats AcadeMedia Support
Jobbnummer 5531882
Observera att sista ansökningsdag har passerat.