Elevresurs visstid vt-22 till Södervångskolan

Vellinge kommun, Utbildningsavdelningen / Barnskötarjobb / Vellinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla barnskötarjobb i Vellinge, Svedala, Malmö, Trelleborg
Visa alla jobb hos Vellinge kommun, Utbildningsavdelningen i Vellinge

Södervångs verksamheter omfattar förskola, pedagogisk omsorg samt skola F-9 med fritidshemsverksamhet för elever i årskurs F-6. Skolan kännetecknas av ett positivt klimat, här möts du av engagerade, kreativa och professionella kollegor samt härliga elever.

Aktuellt för detta läsår är att vi arbetar med lektionsdesign och tydliggörande pedagogik, ett projekt som leds av våra förstelärare samt vårt elevhälsoteam. Vi har också startat upp en skolidrottsförening, med stöd från Skånska skolidrottsförbundet.

Södervångskolan ligger i Vellinge tätort, med gröna omgivningar och goda bussförbindelser.


Publiceringsdatum
2021-11-29

Arbetsuppgifter
Vi söker en elevassistent som ska kunna stötta både enskilda elever och som klassrumsmedhjälpare, under raster samt vid behov på fritidshemmet före och/eller efter skolans slut. Arbetsuppgifterna följer elevernas och verksamhetens behov.

När du följer en elev på skolan är du ett stöd så att eleven får vara en del av verksamheten. Du samarbetar med den pedagogiska personalen i arbetslaget och övrig personal på skolan. Arbetet utgår från läroplanen och undervisningen ska ske under ledning av lärare, men som elevassistent är du en viktig person i arbetslaget och du bidrar till att utveckla omsorg, utveckling och lärande.

Våra elevresurser deltar i regelbundna grupphandledningsträffar under ledning av skolkurator och skolpsykolog.

Tjänsten är en visstidsanställning under vårterminen 2022, för rätt medarbetare kan det finnas möjlighet till förlängning.


Kvalifikationer
Vi vill att du har erfarenheter av arbete med barn och unga helst inom skolan och gärna arbete med barn i behov av särskilt stöd.

Det är meriterande om du har elevassistentutbildning.

Vi vill att du har vissa kunskaper kring förhållningssätt gällande autismspektrumtillstånd och språkstörning samt neuropsykiatriska funktionsvariationer.

Vi ser gärna att du har kunskaper om tydliggörande pedagogik.

Du har lätt för att anpassa dig efter situationen samt efter ändrade förutsättningar och förändringar.

Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete utifrån det bästa för eleverna och verksamheten. Du har förmågan att självständigt styra ditt arbete efter aktuella behov hos elever och verksamhet - du ser var du behövs och vad du behöver göra. Detta kräver att du är lyhörd både för elevernas behov och gentemot dina medarbetare.

Du bidrar med din positiva människosyn till en bra arbetsmiljö för både elever och vuxna!

ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval och vill därför uppmana dig att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, men så länge annonsen är publicerad så pågår rekryteringen.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: 2022-06-15 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vellinge kommun, Utbildningsavdelningen

Jobbnummer
6172516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera på jobb från Vellinge kommun, Utbildningsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vellinge kommun, Utbildningsavdelningen: