Elektriker

Falu kommun / Elkraftsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elkraftsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

Falu kommun befinner sig i en omorganisation och från och med 1 januari 2015 sammanslog man Kommunfastigheter med IT-kontoret och Kostavdelningen för att tillsammans bilda den nya Serviceförvaltningen.

Serviceförvaltningen-fastighet består idag av ca 170 anställda fördelade på följande avdelningar; administrations-, lokal och mark-, service, drift-, förvaltning och projektavdelning samt en stab. 

Publiceringsdatum
2015-09-01

Arbetsuppgifter
Som elektriker kommer du att arbeta självgående med mycket omväxlande arbetsuppgifter i ett team på 15 personer med bl a elektriker, drifttekniker och hantverkare. Du kommer att arbeta med tillsyn och skötsel, felsökning och underhåll, installationsarbete i lokaler, i allmänna utrymmen och bostäder. Ditt arbetesområde är hela kommunen och de fastigheter som serviceförvaltningen- fastighet ansvarar för. Du kommer även att medverka vid planeringen av förebyggande underhållsarbete. 

I rollen ingår även:

• administrativa uppgifter så som avrop/beställningar mot ramavtal, kostnadsberäkningar samt administration i ärendehanteringssystem.
• planering, uppföljning och återrapportering.

TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en treårig elteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper genom annan likvärdig utbildning eller arbetslivserfarenhet. Vi vill att du har flerårig erfarenhet av att arbeta som elektriker eller serviceelektriker. Tack vare din utbildning och erfarenhet har du kunskap i Elsäk-FS och behärska installationsföreskrifterna samt god materialkännedom gällande branschen.

Du ska kunna arbeta självständigt och ansvara för driften av fastigheter vad gäller el/tele/data och då kunna fatta egna beslut samt planera verksamheten. Vidare är det viktigt att du är kommunikativ både i tal och skrift, samt bra på att samarbeta med andra. Det är också viktigt att du är serviceinriktad och tycker om kundkontakter samt är engagerad och kan samarbeta i ditt team med dina kollegor.

Då tjänsten innehåller en hel del administrativa uppgifter är det ett krav att du har goda datorkunskaper och trivs med administrativa uppgifter. 

B-körkort är ett krav för tjänsten liksom goda kunskaper i engelska.

MERITERANDE KVALIFIKATIONER

• Egen uttagen behörighet eller komplett kompetens för behörighet
• Erfarenhet av elektromekanik, reservkraftsmaskiner, högspänning, hissar och lyftanordningar
• Kunskap i ESA, AMA, BBR, EBR-standard hiss- och maskindirektivet
• Erfarenhet av tele, data, signal- och förekommande svagströmsinstallationer

ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Driftberedskap kan komma att ingå i tjänsten.

Provanställning kan komma att tillämpas.

För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag från Rikspolisens belastningsregister.

I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

UPPLYSNINGAR
Enhetschef driften Dan Persson 023-867 99

Enhetschef driften Robin Norberg 023-824 49

Driftchef Helena Wikström 023-82341

FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Saco: Stefan Blomkvist 023-82944

Vision: Lars Wik 023-821 33

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
79183 79183

Kontorsadress
Falu kommun

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2412472

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: