Elcykelpunkten söker reklamations kundservice medarbetare
Adecco Sweden AB / Kundservicejobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Precis som vår kund, Elcykelpunkten, söker vi dig som brinner för kundservice, reklamation och cyklar. Det är oerhört viktigt att varje kund får bästa möjliga upplevelse och service. Har du kunskap om cyklar och brinner för att lösa problem? Vill du bli del av ett engagerat team och en kundtjänst i framkant?
Vi tror att du som söker har en stark känsla för service samt stor kunskap om cykelns anatomi och vill ha ett roligt arbete med trevliga kollegor.
Du kommer att dagligen vara i kontakt med kunder, leverantörer och medarbetare i organisationen. I arbetet som kundservicemedarbetare kommer du att vara bolagets "röst utåt" och bl a ge råd i produktfrågor, rådge vid reklamationsärenden, bidra till nyförsäljning och ge svar på en mängd andra frågeställningar.
Exempel på dina arbetsuppgifter i kundservice:
Kundsupport via chatt, telefon och e-post
Produktrådgivning och merförsäljning
Administrativa uppgifter
Reklamation
Vem är du?
Det viktigaste för oss är din inställning och ambition. I tillägg ser vi gärna att du har följande egenskaper och/eller erfarenhet:
Tidigare erfarenhet av kundservice via chatt, telefon och e-post
Empatisk, tålmodig och har ett kundfokuserat bemötande
Analytisk förmåga att förstå helheten i varje situation
Flytande i svenska, tal och skrift
Tydlig kommunikation i tal och skrift
Gärna erfarenhet från Zendesk
En lagspelare
Besitter kunskap om cyklar och har ett starkt cykelintresse. Kanske är du hängiven cyklist och/eller arbetat som cykelmontör eller mekaniker tidigare?
Vi sätter stor vikt på rätt personlighet och attityd.
Elcykelpunkten är Sveriges största elcykelbutik på nätet och har även fem fysiska butiker runt om i landet samt fler som öppnar inom kort. De är i en stark tillväxtfas och har varje år ökat sin omsättning med minst 50% och har idag ca 40 anställda totalt.
Elcykelpunkten driver även varumärket GreenBenefits där de erbjuder förmånscyklar till både den privata och offentliga sektorn. Till flera av företagskunderna runt om i landet erbjuder de även visningsevent av cyklar.
Publiceringsdatum2023-05-22KvalifikationerBehärskar svenska i tal och skrift.
Stor kunskap i cykelns anatomi och cykelkunskap.
Om processen
Kunden har valt att samarbeta med Adecco för denna rekrytering.
Detta är en heltidsanställning på 100%, vardagar, kl 8-17.
Primärt arbetar du i kundens nya fina lokaler i miljöcertifierade byggnaden Sthlm01 vid Gullmarsplan/Hammarby Sjöstad. I huset finns förutom deras härliga kontor även restauranger, en Skybar och omklädningsrum där dusch finns och handukar ingår - enkelt och smidigt att ta en cykeltur vid vattnet under lunchen. (För att förenkla ytterligare ingår dessutom träning på arbetstid). Du kommer att ingå i ett team av 3-4 personer som är glada, positiva med mycket humor och som ser fram emot att ha dig som kollega .
Du rapporterar till kundens kundservice- & reklamationschef Yenny Grambo.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Reem Amad som nås via Adecco 010- 173 73 00 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord
Kundtjänstmedarbetare, försäljning, service, Cykel, Elcykel, Elcykelpunkten, Adecco
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-40818".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Business Manager
Reem Amad Al Sadi
Jobbnummer 7804523
Observera att sista ansökningsdag har passerat.