Elan söker erfarna helpdeskpersoner för uppdrag i Alingsås
Elan IT / Supportteknikerjobb / Alingsås
2010-04-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Elan söker erfarna helpdeskpersoner för uppdrag i Alingsås" (publicerad 2010-05-18) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elan IT i Alingsås,
Härryda,
Borås,
Herrljunga,
Trollhättan eller i
hela Sverige Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi erbjuder hög kvalitet, flexibilitet och kostnadseffektivitet till våra kunders kompetensförsörjning.
Elan finns på 55 orter i 16 länder med över 7 000 konsulter. Vi förmedlar rekryteringar till 10 000 företag världen över. I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Linköping, Skövde och Sundsvall med totalt 1100 medarbetare.
Läs mer på
www.elanit.sePubliceringsdatum2010-04-09Dina arbetsuppgifterJust nu söker vi duktiga tekniker med tidigare erfaren av supportarbete.
Man kommer att arbeta inom vår uthyrningsverksamhet ute hos en av våra kunder i Alingsås. Arbetsuppgifterna är att ge teknik och applikationssupport till externa och interna användare av kundens egna system och tjänster främst via telefon och
e-post.
– Ge teknik och applikationssupport till externa och interna användare av företagets system och tjänster främst via telefon och e-post
– Föreslå förändringar i tillämpningssystemen och arbetsrutiner som förbättrar informationssystemens användarbarhet och tillgänglighet, registrera inkommande incidenter i service request.
– Gärna kunskap inom EDI, och man bör vara allmänt tekniskt intresserad
– Du bör vara mycket kommunikativ då telefon är ett återkommande arbetsredskap.
– Vi ser gärna att du bor i lite nordost om Göteborg.
Vem är du?
Vi söker i första hand dig som har arbetat med telefonisupport samt har djupa kunskaper inom detta område. Som person är det viktigt att du är serviceinriktad, strukturerad, har lätt för att samarbeta och snabbt förstår vad användaren vill ha för hjälp. Ett krav är att man har erfarenhet av supportärenden inom telefoni.
Vi värdesätter om du har följande egenskaper:
Vilja lära och uppnå resultat
Kommunikativ
Flexibel
Hängiven
Initiativtagande
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Elan erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.
Rätt uppdrag, på rätt plats, med stora möjligheter till fortsatt utveckling!
Som konsult på Elan får du ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi är specialiserade på karriärer för konsulter och underkonsulter och ger dig möjligheten att arbeta utomlands genom vårt nätverk på 55 kontor i 16 länder. Vi vet vad som är viktigt för dig. Elan har kontor över hela världen, med djup kunskap inom ditt område. Det finns alltså stora möjligheter att vi har det perfekta uppdraget för just dig och din karriär.
Ansökan och upplysningar
För att söka tjänsten registrerar du ditt CV på Elans hemsida:
www.elanit.se. Eventuella frågor besvaras av Jan Hansson på mail till
jan.hansson@elanit.seUrval och intervjuer kommer att ske löpande.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-04-25
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJan Hansson
FöretagElan IT
AdressElan IT
Jobbnummer 624539
Observera att sista ansökningsdag har passerat.