Ekonomisupport till Hedin Bil!

KFX HR-partner Göteborg AB / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Mölndal, Göteborg, Kungsbacka, Borås, Halmstad eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-04-17

Om tjänsten
Vill du arbeta med administration och ekonomi? Skulle du trivas i en roll där du besvarar frågor inom ekonomi över telefon och mail? Gillar du att arbeta med kundservice och är nyfiken på att lära dig mer inom ekonomi? Vi söker dig som vill vara ekonomisupport till företagets interna och externa kunder inom den expansiva koncernen.

I den här rekryteringen har Hedin Bil valt att samarbeta med oss på KFX HR-partner. Du kommer att bli anställd hos I.A. Hedin Bil AB. Tjänsten är på heltid och tillsvidare.

Om företaget
Hedin Bil är ett familjeföretag grundat 1985 av pappa Ingemar och sonen Anders Hedin. Koncernen driver 88 anläggningar och är återförsäljare av 30 varumärken i Sverige och Norge. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Norden med 2,600 medarbetare och en beräknad försäljning av 75,000 fordon per år. Hedin Bil-koncernen ingår i Anders Hedin Invest -koncernen tillsammans med Klintberg & Waykoncernen, Mabi Rent-koncernen, Car to Go Sweden AB, Hedin IT AB, I. A Hedin Fastighet AB samt Tuve Bygg AB. Anders Hedin Invest AB är även delägare i Lasingoo Sverige AB. Koncernens totala årsomsättning beräknas uppnå 21 miljarder kronor och sysselsätta 3,300 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du stötta ekonomiavdelningen som är stationerad på Hedin Bils huvudkontor i Mölndal. Ekonomiavdelningen består av 20 personer och sitter i ett öppet kontorslandskap. I den här rollen kommer du vara första kontakten för lättare ekonomiärenden. I telefon kan det komma ärenden som fakturafrågor, hjälpa till med kreditupplysningar, adressändringar och övriga ekonomifrågor. Du kommer även bli upplärd på kundreskontra och arbeta med avstämningar, fakturering, kontering och allmän ekonomiadministration. I.A. Hedin Bil AB är en stor och växande koncern, vi söker dig som vill vara support för företagets interna och externa kunder.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande serviceroll och gillar att vara en supportfunktioni. Vi ser gärna att du har arbetat i en administrativ roll tidigare och vill nu utvecklas inom ekonomi. Vi ser gärna att du har läst ekonomi på gymnasiet. Det viktigaste är att du har ett brinnande intresse för ekonomi och du inser vikten av noggrannhet. Vidare är du analytisk, detaljorienterad och nyfiken att lära dig nytt. Du har goda datakunskaper i framförallt MS Officepaketet och det är positivt om du har erfarenhet av Palette.

För att passa den här tjänsten söker vi dig som är trygg i dig själv, lojal, pålitlig och har ett självständig arbetssätt. Dessutom är du strukturerad i ditt sätt att arbeta och har lätt för siffror. Då du kommer arbeta tight ihop med dina kollegor är det viktigt att du prioriterar ett gott samarbete högt. Vi söker dig som kan svenska flytande och känner dig trygg med det engelska språket.

Vi genomför personlighets- och kunskapstester samt bakgrundskontroll på alla våra slutkandidater.

Övrig information
Vi kan erbjuda dig en spännande utmaning i ett tillväxtbolag. Sysselsättningsgraden är på heltid och tillsvidare, med en provanställning på 6 månader.

Tjänsten är på heltid, arbetstiderna är kl. 8-17 med 60 min lunch.

Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande.

För närmare information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.

KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Vi är enormt stolta och ganska ensamma om att ha funnits i branschen i mer än 30 år. Vi har en gedigen kompetens inom vårt område och många nöjda kunder som varit med oss från start 1986.KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och vår personal. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-12
Ange följande referens när du ansöker: 3715
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Berggren 031-7111 98 00

Företag
KFX HR-partner Göteborg AB

Adress
KFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6

Jobbnummer
4740396

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB: