Ekonomistudent/ekonomiassistent

Aditro / Ekonomiassistentjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

Är du på jakt efter praktisk erfarenhet av blandade ekonomiuppgifter? Är du lösningsorienterad och tycker om att arbeta självständigt? Då har du hittat rätt! Till Aditros huvudkontor i Sundbyberg söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra på deltid, 15-20h/vecka.

Publiceringsdatum
2018-08-31

Arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att ansvara för flera olika uppgifter parallellt vilket ger dig möjlighet att utmana din struktureringsförmåga och samarbetsförmåga, men också din servicekänsla och flexibilitet.

I rollen ingår bland annat:

• Inskanning och verifiering av fakturor samt inkommande posthantering, fysisk samt elektronisk
• Kontering och distribuering av inkommande omkostnadsfakturor
• Hantering av betalningar av leverantörsfakturor
• Avstämning av leverantörsreskontra
• Delaktig i månads- och årsbokslut

Din profil och bakgrund

Vi söker dig som är noggrann, initiativrik och självständig i ditt arbetssätt. Du är duktig på att hitta lösningar och tycker om att leverera service på hög nivå. Du är social och trivs med att samarbeta och bygga relationer i organisationen på ett prestigelöst sätt. Du motiveras av att skapa ordning och reda i en verksamhet i ständig förändring och att utföra ditt arbete med hög kvalitet.

Kvalifikationer
Du studerar ekonomi på högskola eller har slutförd eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på en ekonomi- eller redovisningsavdelning. Du har goda kunskaper om leverantörsreskontraprocessen och det är positivt om du har tidigare erfarenhet av medelstora reskontraflöden. Tjänsten kräver att du är en van användare av Officepaketet samt allmänt systemkunnig. Du behärskar engelska och svenska väl i tal och skrift.

Om du känner igen dig i beskrivningen, skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 16 september.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Aditro är ledande leverantör av HR-, lönesystem och outsourcing i Norden. 'We move the world of HR' genom att samspela tillsammans med våra kunder och har nu över 50 års erfarenhet. Idag är vi över 700 engagerade medarbetare i Norden som hjälper våra kunder att automatisera och digitalisera HR- och löneprocesser. Vårt uppdrag är att hjälpa till med att skapa en bättre medarbetarupplevelse genom att göra HR-processer mindre tidskrävande och enklare.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Aditros verksamhet genomsyras av våra värderingar: Leading, Committed, People Centric.

Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ 2-2,5 d/v

Ersättning
Timlön eller deltidslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Carin Beltrami, Group Accounting Manager eva-carin.beltrami@aditro.com +46725707215
Camilla Regn, Facklig representant Unionen camilla.regn@aditro.com +46104511807

Företag
Aditro

Adress
Aditro
Löfströms Allé 5
17266 Sundbyberg

Kontorsadress
Löfströms Allé 5

Jobbnummer
4322569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro: