Ekonomissistent med erfarenheten från transportbranschen

SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag med start omgående och minst sex månader framöver. För rätt person finns det möjlighet till anställning på sikt. Vår kund är en internationell koncern med fräscha lokaler centralt i Göteborg.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Du kommer att ingå i en ekonomigrupp om tre personer och din uppgift är att arbeta med företagets leverantörsfakturor. Din uppgift är fakturering mot kund, kontroll av leverantörsfakturor samt registrering i Navision. Vidare är du även behjälplig vid bokslut och gör avstämningar. Vi tror att du har relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och finns tillgänglig omgående. Rollen innebär standardiserat arbete men ställer ändå krav på noggrannhet och analytisk förmåga. Vi tror att du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och är alert och effektiv i ditt arbete. Det är av vikt att du är flytande i engelska i både i tal och skrift då du kommer att ha kontakt med leverantörer runt om i Europa. Det är önskvärt om du har arbetat inom transportbranschen tidigare och har erfarenhet av hantering av tariffer.

Ytterligare information om uppdraget
Uppdraget startar omgående och sträcker sig minst sex månader framöver. Företaget har fräscha lokaler i centrala Göteborg och arbetstiderna är mellan 8-16.40 med 40 min rast. Tjänsten är på heltid.  

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Caroline Karlsson på telefonnummer 031-333 54 71. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-10-13

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Karlsson +46 031 333 54 71

Företag
SJR AB Göteborg

Adress
SJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48B

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2477510

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Göteborg: