Ekonomisk förvaltare/redovisningsekonom
Arena Personal Nordic AB / Redovisningsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Nordic AB i Örebro,
Hallsberg,
Nora,
Arboga,
Karlskoga eller i
hela Sverige Om tjänsten
Är du positiv, utåtriktad, har känsla för service och är mån om att alltid leverera med kvalité? Då kan DU vara den vi söker.
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomisk förvaltare/redovisningsekonom där ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar är den huvudsakliga arbetsuppgiften. Det är till en av Sveriges största och mest anrika fastighetsförvaltare. Deras vision är att vara den aktör som har det bästa anseendet hos alla intressenter när det gäller boendet. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid med placering i Örebro. Tillträde i mitten av augusti och ca ett år framåt.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Att vara personlig kontakt och stöd till ett antal bostadsrättsföreningars styrelser. Du har eget kundansvar och är en viktig länk i arbetet och kontakterna med våra kunder.
• Att ta hand om föreningarnas ekonomi med allt vad det innebär; löpande bokföring, budget, bokslut, årsredovisning, deklarationer, leverantörs/kundfakturor, moms/skatter, arvoden m.m..
• Enstaka möten med styrelser där du t.ex. presenterar ett budgetförslag. Dessa möten kan även förekomma kvällstid.
Din profil
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande kvalifikationer
• Du som söker behöver vara självgående med goda kunskaper och erfarenhet inom redovisning
• Trivas med kundkontakt och att du är serviceinriktad, affärsmässig och positiv.
• För att klara av tempot under budget- och bokslutstider är det viktigt att du självständigt kan planera och strukturera ditt arbete
• Du ska vara trygg i din roll, initiativrik och tycka att det är roligt att lära dig nya saker.
• Datavana med goda kunskaper i Office-paketet. Arbetet sker b.la. i systemen Unit4 PM och Agresso
• B Körkort
Meriterande är om du har:
• Erfarenhet av motsvarande arbete i fastighetsbranschen
• Erfarenhet av bostadsrättsföreningar
• Erfarenhet av kundkontakt
• Juridiska kunskaper
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra.
Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet.
Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2017-06-27ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-21
Ange följande referens när du ansöker: 4825
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNaiomi Norman
FöretagArena Personal Nordic AB
AdressArena Personal Nordic AB
Fabriksgatan 24, 6tr
70223 Örebro
KontorsadressFabriksgatan 24, 6tr
Jobbnummer 3577479
Observera att sista ansökningsdag har passerat.