Ekonomisassistent till Redovisning och Ekonomisupport

Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport i Södertälje

I Södertälje har vi samlat alla resurser och all kompetens för redovisning och ekonomiadministration i en central enhet - Redovisning & Ekonomisupport. Vi har till uppgift att serva hela den kommunala organisationen och ger stöd till såväl resultatenhetschefer och personal i verksamheten som kontorschefer och kommunledning. Vi jobbar med hela spektrat inom redovisningsområdet från kvalificerade analyser och bokslut till systemstöd och ekonomiadministrativa rutiner. Vårt fokus ligger på utveckling av processerna genom effektivt systemstöd och standardiserade rutiner. En viktig framgångsfaktor är utbildning och information till chefer och personal i verksamheten. Vi är totalt 25 personer inom enheten bestående av redovisningsekonomer, redovisningsassistenter/ekonomiassistenter och systemförvaltare och vi är organiserade i tre team.

Publiceringsdatum
2016-02-10

Arbetsuppgifter
Du kommer att jobba i team system och leverantörsbetalningar tillsammans med 5 medarbetare som ger stöd och service gällande leverantörsfakturahantering samt systemstöd till kommunens olika verksamheter. Du kommer att arbeta med kommunens flödessystem för leverantörsfakturor som kommer både elektroniskt och via post. Arbetet innebär att hantera felaktiga fakturor som fastnar i flödet och se till att de hamnar rätt i ekonomisystemet. Andra förekommande uppgifter är bland annat att lägga upp nya leverantörer, uppdatera leverantörerregistret, kontakt med leverantörer samt bifoga underlag till fakturor.

Tillsammans med oss andra har Du också möjlighet att delta i arbetet med att utveckla och effektivisera våra rutiner och förbättra ekonomiinformationen på vårt intranät.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper om leverantörsreskontrahantering och vana att använda både ekonomisystem och Office-programmen.
Eftersom du i ditt arbete kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, positiv och har en utpräglad servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid att du är intresserad av att vara med och effektivisera verksamheten och bidra till hela enhetens resultat.

ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Tidsbegränsad anställning t. om 31 december 2016.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-17
Ange följande referens när du ansöker: A540044
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maud Eriksson, Redovisningschef 08-5230 2840

Företag
Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport

Adress
Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
15189

Jobbnummer
2663661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Redovisning och ekonomisupport: