Ekonomikonsult till redovisning/bokslut Gävle

Statens Servicecenter / Redovisningsekonomjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Tierp eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har ca 85 medarbetare, fördelade på fem enheter i Östersund och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar e-handel, leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut samt servicedesk ekonomi. På den aktuella enheten i Gävle finns ca 18 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
På enheten redovisning/bokslut hanteras löpande redovisning bl.a. omföringar, inbetalningar och avstämningar av balanskonton samt månadsrapporteringar. Enheten hanterar även anläggningsredovisning vilket kan innefatta nyupplägg, avskrivningar och lånehantering samt bokslutsarbete för flertalet olika kundmyndigheter vilket innebär att vi bland annat är delaktiga i årsredovisningens finansiella delar. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta brett inom området då förekommande arbetsuppgifter kan innefatta alla dessa delar.

Publiceringsdatum
2017-02-20

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen med redovisningsinriktning eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst 2 års erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete
• Goda kunskaper i Microsoft Office

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta i Agresso
• Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området
• Bred erfarenhet inom redovisningsområdet

Vidare ska du:
• Ha en positiv inställning till utveckling
• Vara resultatinriktad och kvalitetsmedveten
• Ha god samarbetsförmåga
• Ha god kommunikativ förmåga
• Vara initiativrik samtidigt som du är lojal mot fattade beslut

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Sundqvist , Enhetschef katarina.sundqvist@statenssc.se 010-456 01 28

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
FE 15
80171 Gävle

Kontorsadress
FE 15

Jobbnummer
3331015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: