Ekonomikonsult

Accountor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm, Linköping, Västervik, Karlskoga, Jönköping eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 300 medarbetare och i koncernen närmare 2400 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10st lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

 Arbetsbeskrivning Till ett växande bolag söker vi nu en ekonomikonsult till vårt kontor i Stockholm. För oss är servicekänsla och leveransprecision två starka begrepp som speglar vårt arbete, och vi lägger stor vikt vid vem du är som person. I din roll som ekonomikonsult kommer du att ha ansvar för en stor del av vår leverantörsfakturahantering. Du kommer jobba i ett team, du är kvalitetsmedveten och har kunden i fokus.

Ansvarsområden

Planering och drivande av egna kunduppdrag

Kundansvar med regelbundna möten

Jobba proaktivt både mot kund och internt

Jobba utefter Accountors värderingar

Professionell

Publiceringsdatum
2015-12-30

Dina arbetsuppgifter
Superuser i vårt leverantörsfakturahanterings system Palette

Huvudkontakt med vår leverantör

Uppföljning av statistik

Kundbesök

Säljstöd

Hantering av leverantörsfakturor

Löpande bokföring

Kvalifikationer
Ekonomisk utbildning eller annan relevant utbildning är meriterande. Vi vill att du har god kunskap i Palette och relevant arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra och löpande bokföring. En förutsättning för att kunna göra ett bra jobb är goda språkkunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Koncernspråket är engelska. 

Egenskaper och förmågor vi värdesätter är

Noggrann och ansvarstagande

Analytisk förmåga

Serviceinriktad

Tar egna initiativ

Hög social kompetens

Teamspelare

Om företaget Vad kan vi erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare är en stor internationell koncern med många möjligheter. Vi finns idag finns på fyra orter i landet som har ett nära samarbete. Vi levererar högklassiga redovisning- och lönetjänster på ett modernt sätt. Våra värderingar, Respekt, Tillit, Mod och Framtid är mycket viktiga för oss, och styr oss i vår vardag. Du kommer att få en viktig roll med många kontaktytor i en händelserik miljö, ingen dag är den andra lik. Vi genomför en gång per år undersökningen Great Place To Work och är mycket engagerade i att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder flera förmåner bl.a. friskvårdsbidrag. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.

Frågor och kontakt Ansök gärna redan idag men senast den 31 januari 2016. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju löpande. Vid frågor kontakta Teamledare Marina Stubbing 08-506 116 91.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Accountor AB

Adress
Accountor AB
Dalagatan 100
11181 Stockholm

Kontorsadress
Dalagatan 100

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2598004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor AB: