Ekonomihandläggare (vikariat)
Bolagsverket, Företagsavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bolagsverket, Företagsavdelningen i Sundsvall,
Stockholm eller i
hela Sverige Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.
För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!
Publiceringsdatum2023-11-16ArbetsuppgifterVi söker nu en vikarierande ekonomihandläggare till enheten för gemensamma funktioner på vår Företagsavdelning. Enheten ansvarar för gemensamma funktioner inom värdeströmmarna starta företag, uppdatera företagsinformation och avveckla företag. Enheten har ett övergripande ansvar för kundservice samt är ett administrativt stöd i analys, prognoser och uppföljning av verksamheterna inom värdeströmmarna.
I de dagliga arbetsuppgifterna ingår främst:
• Arbete med bokföring av inbetalningar avseende registreringsärenden.
• Administrera depositionskontokunder.
• Placera registreringsavgifter.
• Utredning av oidentifierade inbetalningar.
• Återbetalningar till kunder.
• Övrigt bokföringsarbete och månadsavstämningar mot flera konton.
• Handläggning av likvidatorsersättningar.
• Kundsupport via mail och telefon.
KvalifikationerVi söker sig som har en avslutad gymnasieutbildning och 1-2 års erfarenhet av arbete med kundkontakter via telefon, e-post samt av handläggning.
Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan relevant arbetslivserfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet inom kund- och leverantörsreskontra samt erfarenhet av systemen Agresso, Agent Ransack och Netaxept. Vi ser också en fördel om du har aktuell erfarenhet av handläggning och kundservice hos Bolagsverket samt har erfarenhet av handläggningssystemet Unireg.
För att lyckas i jobbet behöver du ha en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet innebär många olika kontakter internt och externt. Arbetet kräver även att du har goda kunskaper inom Officepaketet, framförallt Excel.
Vi arbetar i team och därför är det viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra och lyssna, kommunicera och lösa problem och utmaningar på ett konstruktivt sätt. Du behöver även vara strukturerad och planera ditt arbete väl. Du behöver kunna fokusera och prioritera bland olika arbetsuppgifter samt ha en vilja att lära dig nya saker och hålla dig ajour inom din profession samt ha en god analytisk förmåga.
Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att arbeta på distans.
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.
Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.
Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AD 5162/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bolagsverket (org.nr 202100-5489)
Arbetsplats Bolagsverket, Företagsavdelningen
Kontakt Sektionschef Företagsavdelningen
Madelene Jansson
madelene.jansson@bolagsverket.se 070-263 24 63 Jobbnummer 8268596
Observera att sista ansökningsdag har passerat.