Ekonomihandläggare till statlig myndighet - heltid!
Perido AB / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Linköping,
Motala,
Norrköping,
Haninge,
Katrineholm eller i
hela Sverige Är du intresserad av företagsekonomi och är duktig i Excel och andra ekonomirelaterade system? Har du erfarenhet av bokföring och kontoavstämningar, samt är bra på att kommunicera ekonomiska resultat till icke-ekonomer? Då har du hittat rätt, det är precis dig vi söker!BeskrivningPerido söker en ekonomihandläggare till vår kund, en statlig myndighet med uppdrag att värna om Sveriges historia och kulturarv. Tjänsten är placerad i Linköping. I rollen som ekonomihandläggare kommer du att få chans att lära dig av dina mer seniora kollegor. I och med att du utvecklas kommer du att få större ansvar för uppläggning av projektbudget med leverantörsfakturor, kundfakturering, löpande bokföring, avstämningar av projektkonton och projektavslut inkluderat. I arbetsuppgifterna ingår också att genomföra interna uppföljningar och avstämningar, samt ge stöd och underlag till våra projektledare och regionchefen. Tillsammans med regionchefen svarar du för regionens årliga budgetläggning och tertialuppföljning av budgeten. Dessutom utför du kontroll av reseräkningar.Dina personliga egenskaper är essentiella för att lyckas i rollen. Arbetet innebär ständig kontakt med medarbetare i affärsmässiga projekt, varför du gynnas av att ha ett självständigt och strukturerat arbetssätt, god förmåga att organisera ditt arbete, samt ha lätt för att samarbeta. Att kunna kommunicera ekonomi och ekonomiska resultat till icke-ekonomer är en annan fördel, men också känsla för service och ansvar. Vidare är du analytisk, noggrann, har god initiativförmåga och är intresserad av problemlösning och utvecklingsarbete. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!KravprofilMinst gymnasial eller likvärdig utbildning inom företagsekonomiMinst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistentMinst två års erfarenhet av bokföring och kontoavstämningarGoda kunskaper i MS Office, framför allt ExcelKunskaper i ekonomi- och fakturahanteringssystem, exempelvis Agresso och Visma ProceedoDu uttrycker dig mycket väl i tal och skriftMeriterandeErfarenhet av liknande arbete inom statlig organisationOmfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag i sex månader. Tillträde 2019-06-01.AnsökanAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. PeridoPerido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30925 i ämnesraden. KontaktFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.sePubliceringsdatum2019-04-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-18
Ange följande referens när du ansöker: 30925
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
Jobbnummer 4743283
Observera att sista ansökningsdag har passerat.