Ekonomihandläggare till myndighetsuppdrag

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Haninge, Vetlanda eller i hela Sverige

Är du en strukturerad och självständig person med tidigare erfarenhet inom ekonomiadministration? Lockas du av att arbeta i en varierande roll där du får användning av din goda kommunikativa förmåga, din administrativa skicklighet och ditt stora intresse för ekonomi? Då är det här tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-01-26

Beskrivning
Perido söker nu en ekonomihandläggare till en statlig förvaltningsmyndighet. Myndigheten har kontor över hela landet och sysselsätter flera tusen personer. Den här tjänsten är placerad i Jönköping.

Som ekonomihandläggare innehar du en bred och omväxlande roll. Arbetsuppgifterna utgörs huvudsakligen av att vara delaktig i det löpande ekonomiarbetet på myndigheten, men du kommer även att sköta viss övrig administration. Tjänsten innefattar exempelvis att bevaka fakturor, ta fram underlag för fakturering och omföringar, stötta vid avstämningar i bokslutet, genomföra uppbokningar och periodiseringar samt att stötta i arbetet med att ta fram budget och prognoser. En stor del av arbetet av arbetet utförs i Agresso, varför vi gärna ser att du arbetat i systemet tidigare. Den andra delen av ditt arbete utgörs av att sköta mer generell administration. Här får du exempelvis möjlighet att arbeta med protokollföring, mötes- och konferensbokningar samt administration kring nyanställningar och konsultavrop.

Till den här rollen söker vi dig som är noggrann, självgående och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du samarbetar gärna med andra och har lätt för att etablera nya kontakter och bygga relationer till människor. Vi tror att du som drivs av utmaningar, gärna tar eget ansvar och egna initiativ samt alltid arbetar målmedvetet för att hålla deadlines passar utmärkt i den här rollen. Därutöver ser vi att du är en stresstålig person med en god förmåga att prioritera i ditt arbete. Passar beskrivningen in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning med ekonomiinriktning
• Några års erfarenhet från liknande arbete
• Goda kunskaper i Excel, Word och Outlook
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
• Kunskaper i affärssystemet Agresso
• Kunskaper i fakturahanteringssystemet CDI

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid. Tillsvidare. Tillträde 1 mars.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13012TL i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13012TL

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 13012
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2637015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: