Ekonomihandläggare till ekonomiavdelningen
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Ekonomiavdelningen är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten. Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.
Det finns en regional ekonomienhet per polisregion med ansvar för ekonomisk planering och uppföljning (budget och prognos) samt rapportering av ekonomiskt utfall. En motsvarande funktion finns för avdelningarna.
Tjänsterna avser två föräldravikariat med placering på ekonomienheten som utgör ekonomistöd till polismyndighetens nationella avdelningar. Ekonomienheten består av två grupper, dels ekonomicontrollers som stödjer de nationella avdelningarna med den finansiella styrningen samt ekonomihandläggare som stödjer avdelningarna med fakturaflödet. Sökande till i annonsen berörda tjänster kommer att placeras i gruppen som arbetar med fakturaflödet.
Publiceringsdatum2016-09-26ArbetsuppgifterI rollen som ekonomihandläggare kommer du framförallt att arbeta med leverantörsfakturor, där support, information och utbildning är viktiga framgångsfaktorer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• löpande fakturahantering,
• supportera och informera medarbetare och chefer på de olika avdelningarna
• nära samarbete med ekonomicontrollers på enheten
• aktivt delta i utvecklingsarbetet inom ramen för det egna ansvarsområdet
KvalifikationerVi söker dig som har:
Kvalifikationer• gymnasial utbildning med inriktning på redovisning och ekonomi
• goda kunskaper inom MS Office, erfarenhet av arbete inom ekonomiadministration och av ekonomisystem
• dokumenterat goda redovisningskunskaper
• erfarenhet av arbete med redovisning och leverantörsreskontra samt registrering i inventeringssystem
Meriterande
• eftergymnasial utbildning
• erfarenhet av liknande arbete inom statlig tjänst/offentlig sektor
• erfarenhet av att arbeta i Agresso
• vana att hantera stora ärendevolymer
• erfarenhet eller kännedom om Lean Production
Dina personliga egenskaperArbetsuppgifterna ställer krav på att du är positiv, lyhörd och serviceinriktad då ekonomifunktionen utgör ett stöd till annan verksamhet och att du i tjänsten ofta möter medarbetare som behöver hjälp och vägledning. I arbetet kommer du att hantera stora volymer av ärenden varför det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Då myndigheten genomgått en större omorganisation är det viktigt att du är lösningsorienterad och bidrar konstruktivt till att utveckla formerna för arbetet inom ditt ansvarsområde, både själv och tillsammans med dina kollegor.
ÖVRIGT
Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till
polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad.
Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2017-11-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-10
Ange följande referens när du ansöker: C8556/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnneli Backström, tfn 010-56 39 320
Facklig kontaktLars Modig, Saco-S, tfn 072-569 79 40; Sofia Ask
FöretagPolismyndigheten, Ekonomiavdelningen
AdressPolismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 3067704
Observera att sista ansökningsdag har passerat.